|
גין שינודה בולן(פסיכואנליטיקנית יונגיאנית)בספרה אלות בכל אישה,מציעה תאוריה מענינת: בפנתיאון האלות היווני קיימת קשת רחבה של דמויות נשיות אלוהיות , שהן למעשה ארכיטיפים מייצגים הגלומים בדמויות אלות.ביניהן נמצא את הרה-הרעיה,דמטר-האלה האמהית אך גם ארטמיס המתחרה ואתנה האסטרטגית הלוחמת ואחרות . יחד מייצגות האלות את המעגל השלם של תכונות אנושיות נשיות. בכל אישה קיים להלכה מגוון זה כולו,ויחד עם זאת בכל אישה קיימות תכונות מובהקות יותר מאחרות.אך מה העדיפה ההגמוניה הפטריארכלית? כמובן שאת אותן נשים שתכונות האופי המובהקות שלהן הן העדפת הביתיות או הארוטיות או הבתוליות (וונוס, פרספונה, הסטיה)שבשל התאמתן מבחינת אופיין חשו הזדהות סיפוק ומיצוי עצמי בתפקידים אלה שהפכו למוסכמה חברתית תרבותית מחייבת, בעוד שנשים בעלות תכונות אופי פחות נוחות מבחינת נקודת המבט הפטריארכלית: אקטיביות,תחרותיות,עצמאיות דוכאו ולא ניתן להן למעשה לחיות את טבען האמיתי ולהגיע למימוש עצמי.אולי לכן רבו התופעות של דכאון והסטריה אצל נשים בעיקר ןכך זוהי תופעה שהלכה ופחתה.
|
|