|
ניקולאס קניון, האחראי על קונצרטי הֱפּרוֹם של הבי.בי.סי. כותב שלמרות המיסחור בשמו של גאון הפלא, ובניה של דמות פיקטיבית אותה אנחנו מכירים כיום כ"מוצארט," כוחה של מוסיקה עדיין מפעים אותנו, 250 שנה אחרי הולדתו (בינואר הקרוב).
"זאלצבורג שמחקה את מוצארט מההיסטוריה של העיר במשך תקופה ארוכה, הקימה תעשית-מוצארט שמכניסה מחצית מרווחי העיר." האם המוצארט שאנחנו מכירים הוא המוצארט האמיתי, שואל קניון? למשל, ידוע כיום, מניתוח כתבי היד, שהאב לאופולד שיכתב, ערך ותיקן את היצירות שהיו כרטיס הכניסה של מוצארט הצעיר לאקדמיה פילהרמוניקה בבולוניה. גם מצבו הפיננסי של מוצארט לא היה כפי שמקובל לחשוב, והוא לא היה עני אלא בעל הכנסה ורווחים נאים, מעל למקובל בזמנו.
המאמר הוא גירסא מיוחדת לפרק מסיפרו "מדריך הכיס למוצארט," ופורסם לכבוד פסטיבל "בעיקר מוצארט" בניו יורק.
|
|