|
||||
|
||||
הוא היה אומר שמצאנו מתאם הפוך בין הפעלת משמעת על ידי ההורים ואלימות של הילדים. האם אתה מסכים עם מה שנאמר שהאלימות היום הרבה יותר גרועה ממה שהיה אז? |
|
||||
|
||||
יש היום יותר אלימות. גם מה שיש יותר שקוף. התקשורת בזמן שהייתי ילד לא פרסמה הרבה דברים. אני כופר מכל וכל במתאם שלך. הורים סמכותיים לא מוציאים ילדים פחות אלימים. |
|
||||
|
||||
אינני יודע למה אתה מכוון בהורים סמכותיים. ברור לי כשמש בצהריים שילדים שיודעים שיש גבולות ויש כללים והם לא יקבלו כל מה שהם רוצים רק בגלל שיצעקו וייללו, יהיו פחות אלימים. |
|
||||
|
||||
הורים סמכותיים אינם רק כאלה המציבים גבולות. המילים:גבולות וכללים הן מילים מאד כוללות. יש כל מיני גבולות וכל מיני כללים. ישגבולות שהם כלא, יש הורים סמכותיים הרודים ומדכאים את ילדיהם, יש המכים את ילדיהם מטעמים חינוכיים והמכות הן דבר תדיר. לפעמים הגבולות מתבטאים באי קבלה.הסיסמאות שהעלית הן סתמיות. |
|
||||
|
||||
רעד עובר בגווי למחשבה שאתה מורה |
|
||||
|
||||
זה עוד כלום לעומת החלחלה שאוחזת אותי כשאני חושב שאני אהיה מורה, חלילה. לעצם העניין, אינני יודע אם אתה לא מנסה להבין את מה שאני טוען או שאתה באמת מאמין שילדים צריכים לגדול בלי כללים חוץ מבא לי. אני יכול להעיד שהנזק לילד כזה הינו אדיר. ילד שלא העניקו לו גבולות, יכולת לקבל סמכות ושליטה עצמית הוא ילד מסכן, מסכן להחריד. אני על כן מעדיף להניח שאתה פשוט מעדיף לא להבין את כוונתי. |
|
||||
|
||||
שוב פעם. אם נתייחס לבית הספר -בין בכלל בלי כללים ובין משמעת מטומטמת של לקום כשהמורה נכנס (אולי לצעוק איי איי סר)ולחשוב שזה מכניס כבוד למערכת, רחוקה הדרך. הכבוד צריך להיות הדדי. שלא לדבר על מסגרות נוקשות למיניהן שאין בתוכן כבוד אלא רק יראה. אם נתייחס למשפחה, בלי לתאר לאילו מסגרות אתה מתכוון אים לדברים שלך כל משמעות והם אינם אלא סיסמאות חלולות. הלא מסגרות יכולות להיות גם מדכאות, שוברות והרסניות. |
|
||||
|
||||
בקיצור, לא הבנת מה שאני רוצה. |
|
||||
|
||||
גם לחופש יש מסגרת. (תגובה 33482) |
|
||||
|
||||
בודאי. השאלה איזו מסגרת. האם חומת בטון בגובה שמונה מטר או משהו אחר. |
|
||||
|
||||
ב(סיסמא1 של) בי"ס תפן החופש בא לפני המסגרת. __ 1 כן, אני יודע, לפי האקדמיה צ"ל סיסמה. מעניין האם הרבוי הוא עדיין סיסמאות, או שמא יש לומר "סיסמות". |
|
||||
|
||||
סיסמאות |
|
||||
|
||||
מעניין שבטבלה שהם מביאים, הם כותבים כי הרבוי של דוגמה הוא דוגמאות. לעומת זאת בציטוט של החלטת האקדמיה (במסגרת) הם מביאים: "שמות שהתגלגלו לעברית מן הארמית... נכתבים בה' בסופם. *דוגמות* (ההדגשה שלי) נוספות: סדנה, טבלה..." |
|
||||
|
||||
הם מסבירים את זה קצת למטה מהדוגמה. האקדמיה לא החליטה לגבי רבים, וגם יש לזה סיבה. הסיבה (כפי שכתוב), היא שבצורת יחיד זה נאמר אותו הדבר, אבל בצורת רבים צורת ההיגוי משתנה. בגלל שמילים כמו – דוגמאות או טבלאות – השתרשו כבר בשפה העברית, האקדמיה לא שינתה את זה, ו"מרשה" להגיד גם בצורה הארמית המקורית. אבל עדיין, הריבוי הנכון מבחינה אקדמית או אקדמאית :-) היא דוגמות או טבלות, ולא דוגמאות או טבלאות. |
|
||||
|
||||
ודייק: ססמאות וכן ססמות, ללא יו"ד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |