|
||||
|
||||
יש הבדל בין אולימפיאדות במתמטיקה, במיוחד של צעירים, להישגים מתמטיים. להביא ילד או נער לתפוקה או רמה מתמטית של בוגר, זה דבר אחד, לתת תפוקה גדולה יותר ממבוגר זה משהו אחר. מה שאני רוצה לומר הוא שתוצאות אולימפיאדות במתמטיקה (או כל מקצוע אחר, לצורך העניין) אינן מראות יתרון לכאן או לכאן. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שארבעת הדוקטורנטים האירנים שפגשתי במחלקה למתמטיקה של Yale שמעו על הכלל הזה. |
|
||||
|
||||
כמה ישראלים היו שם חוץ ממך? (ואגב, איך התרשמת מאותם ארבעה?) |
|
||||
|
||||
אני לא מעוניין להתייחס פרטנית לאנשים (שלא קשה לזהות בקצת עבודת בילוש), בוודאי לא תחת כותרת כזו. הם לא הגיעו ל- Yale בגלל שרפסאנג'ני שיחד מישהו. הנקודה היא שזו אשליה לחשוב שישראל יכולה להציג תוצאות עלובות במבחני השוואה בינלאומיים לבתי ספר יסודיים ותיכונים, ולהבריק ב'מה שחשוב'. (אני הייתי שם במסגרת קצת אחרת). |
|
||||
|
||||
ברור שזו אשליה. וגם ברור שהאיראנים בזמן האחרון מצטיינים במתמטיקה (ובקולנוע). |
|
||||
|
||||
לגבי המשפט האחרון: אכן, ונאה במיוחד הדוגמא האיראנית. מתברר שההשקעה האיראנית אינה רוחבית. כפי שנצחון אמריקאי בהתעמלות מכשירים אינו אומר שעם זה מטפח באופן כללי את נושא הגמישות וכפי שנצחון מזרח גרמני בהטלת כדור ברזל לנשים אינו אומר שכל נשות מדינה זו אינן מצודדות, כך גם רמת לימודי המתמטיקה והמדעים באיראן. לא רק שהישגי מערכת החינוך שם בתחומים אלו נמוכים מן הממוצע העולמי, אלא שבשנים האחרונות הם אף במגמת ירידה. להלן אם כן שיקלול התוצאות שהתקבלו ממוקדי השידור השונים: |
|
||||
|
||||
התוצאות לא קונסיסטנטיות עם מספר הקולגות מאיראן שאני פוגש במהלך עבודתי (מהנדס אלקטרוניקה). טוב , יש לזכור שאחרי הכל יש שם 80 מיליון איש, וגם לזכור שאצל מהנדסים יהיו יותר הזדמנויות להגר למערב (לימודים ועבודה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |