|
||||
|
||||
"המטרה של מערכת המשפט הפלילי, כפי שאני מבין אותה לפחות, היא לא להגן על החברה" בהמשך הפסקה אתה סותר את עצמך ומסביר בדיוק מדוע מערכת המשפט נועדה במקורה לשמור על החברה כאשר האלמנטים של ענישה, נקמה ויחד עימם שיקום הם ביי פרודקט של המטרה הראשונית. אנחנו שוללים את חירותם וחייהם של בני אדם באופן קבוע ולא בצורה מוגבלת בסכסוכים אזוריים ומלחמות בכלל, סתם מחשבה לגבי הקביעה שלך שאנחנו מוכרחים להגביל את הפגיעה בחירותו של אדם. אני לא רוצה להכנס לפתיל גודווין אז אצטרך לתת את יגאל עמיר כדוגמא, למה במקרה שלו ניתן לפגוע בחירותו יותר מאשר בחירותו של רוצח 'רגיל'? בפסקה השנייה שלך אתה חוזר על אותה טעות שעשו כאן אחרים באופן אוטומטי. לא כל רוצח צריך למות בשיבה טובה בכלא, כאשר מדובר באנסים כנ"ל. כתבתי מה שכתבתי דווקא בהתייחס למקרי הקצה בהם לא מדובר ב'היא אמרה בהתחלה כן ואחר כך לא' או במקרי רצח כמו זה של שוקי בסו. לגבי הפסקה השלישית שלך, לא אוכלים גלידה אחרי אבטיח. תאונות הדרכים אינן תופעת טבע וישנן דרכים לצמצם אותן למינימום ההכרחי, בדיוק כפי שעירנות בתחום הפלילי עליו אני מדבר לא תביא לאפס רציחות ומקרי אונס אלא תמנע את אלו שהכתובת היתה על הקיר לפני שהתבצעו. להעניק לאזרחים את החופש לנהוג - כן. לזרוק לכלא ולאבד את המפתח במקרה של הבחור שהרס משפחה בחיפה בדרך פרויד רק בגלל שאבא קנה לו אוטו חדש - כן. קשה לי להתייחס ברצינות לטענה שלך שהיות ורוב העבריינים לא נתפסים 'זה לא פייר' שנכניס לכלא לתקופה ארוכה את אלו שכן. קשה להתייחס לטענה לא רק בגלל שהיא אבסורדית אלא אינה נכונה עובדתית. במקרי הקצה של מקרי רצח סתמיים, רוב מוחלט של העבריינים נתפס. עברייני מין רצידיביסטיים מטבעם נתפסים, משתחררים ושוב נתפסים. אתה אומר שאינך סומך על אבחוני מסוכנות, זכותך המלאה. אחת מזכויות הפרט שלי היא לשאול אותך אם יש לך אלטרנטיבה לאבחון כזה, האם אותו צעיר שרצח אדם אקראי לפני מספר ימים היות והנרצח סירב להעניק לו סיגריה אינו אדם מסוכן על פי אמת מידתך המלומדת? האם אתה טוען שאין אנשים מסוכנים או שאין לך אמון מינימלי במערכת הפסיכיאטרית כפי שהיא פועלת כיום? לגבי הפסקה האחרונה שלך. לכולם ישנן זכויות, גם לעבריינים. אבל לבוא ולומר שמי שאחראי למעשיהם היא החברה בגלל שלל פגמיה זו הלקאה עצמית מסוכנת. במקרי קצה עליהם אני מדבר, הדבר משול לחוסר רצון לחסל מחבל מתאבד בדרכו לקניון היות ויש הטוענים כי התנאים הסביבתיים הביאו אותו לבצע מעשה זה. זכויות יש לכולם, גם לפושעים. אני מסכים איתך לחלוטין שאמות המוסר שלנו נמדדות ביחס שמירת אותן זכויות פרט דווקא לגבי אלו הנמצאים בעמדת נחיתות זמנית - משפט פלילי לדוגמא. באותה מידה אנו מצווים לשמור על זכויות הפרט של אזרחים תמימים ופגיעים לא פחות כמו ילדים או סתם מבוגרים שלא מעוניינים לממן את הרגלי העישון של זרים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |