|
על הקשר בין יהודי אתיופיה והאורתודוקסיה. ההפך הוא הנכון. אילו הייתה איזו קבוצה ששרויה בעוני ובמצוקה באחת ממדינות העולם השלישי מנסה לשפר את מצבה העלוב ע''י הכרזה חד צדדית שהם יהודים ורצון לעלות ארצה לפי חוק השבות לא היינו מקבלים אותם, ואפילו שולמית אלוני הייתה מתנגדת. הרי מדינת ישראל אינה יכולה להיות מקלט לכל קבוצה בעולם ששרויה במצוקה. אפילו ארצות הברית הגדולה מקפידה הקפד היטב בנושא ההגירה אליה. כדאי להוסיף עוד בעניין זה שצבן חבר מפלגתה בהיותו שר הקליטה היה מראשי הנלחמים בהרחבת חוג המוגדרים כרשאים לעלות מאתיופיה. את העובדה שאנו מקבלים את יהודי אתיופיה, (שהם ללא ספק בני גזע אחר למרות האגדות על היותם בני עשרת השבטים) כיהודים צריך לרשום דווקא לזכות האורתודוקסיה (ולי כאיש חילוני ושאינו מאמין, אין שום בעייה עם זה כי צריך להיות איזה שהוא מנגנון הגדרה) הייתה לפני כמה מאות איזו פסיקה של רב שהם יהודים , וזה מקור האפשרות לקלטם אצלנו כיהודים. לולא פסיקה זו איש לא היה חושב עליהם כיהודים. ולעניין מאמריו של שמואל שניצר. ככל הזכור לי, ותקן אותי אם אני טועה, כשהייתה המהומה הגדולה בעניין קבלת פרס ישראל איש לא הזכיר מאמרים אחרים שלו, אלא דובר במאמר היחיד הזה, וזה גם מה שהובא לבג''ץ. אני לא שמעתי שפרסם דברים ובהם דרישה להגבלת הילודה אצל ערבים. אם זה נכון אני כמובן מתנגד לכך נחרצות, אבל מצד שני אני מפקפק מאד באמיתות הדברים והייתי שמח מאד אילו הייתה מפנה אותי למאמר הזה כדי שאקרא את כולו ואתרשם.
|
|