|
||||
|
||||
איני יודע אם נפשי שלי היא בגדר יישות, אבל אני תמיד שומר על נקודת ההנחה כי כל אדם אחר נושא בקרבו איזו שהיא נפש, ובה הוא רואה יישות של ממש. האם קישון שותף להנחה הזאת? או שהוא - כמו רבים במסורת האידאולוגית שאליה הוא שייך - מניח כי יש בידו מונופול גמור על הגדרת הנפש, ומטיל את זווית הראייה הזאת על כל האחרים. אני חושב שכקוראים מעורבים בתרבות עלינו לדחות על הסף גילוים של עמדות כאלה, גם אם הם מובעים בחן ובכישרון. ובאשר לנופש... נהוג להניח שהנופש מכוון לצרכיו של הגוף בלבד, אבל הנופש שבו מדובר כאן הוא עדות ראשונה במעלה לכך שאין לגזור הפרדות בין תחום לתחום. המרגוע שאנו מציעים לגופנו הוא מרגוע המקיף את הווייתנו כולה. כמו תחומים לא מעטים בחייו של אדם, גם תחום זה אינו מתברר עד תום, אלא בהתנסות! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |