|
||||
|
||||
קראתי את תגובותיכם כפי שנכתבו עד ליום חמישי, י"ג מנחם-אב תשס"א (02.08.01) שעה 18:47 והדפסתי אותן לפני, משום שרוב הזמן לא יוצא לי לשוטט ברשת. לאחר שחככתי בדעתי הגעתי למסקנה שאני פרימיטיבי עם תפיסות מיושנות, ומוטב אעשה אם אחזור בשאלה. עכשיו ברצינות: 26 עמודים מונחים לפני ואשתדל להשיב לכל המקלסים (תרתי משמע). אני מניח שאינכם מצפים כי אשיב על הכל בפעם אחת. הבה נצעד צעד צעד. השבתי לפי סדר המגיבים. ראשית חשוב שאקדים הקדמה קצרה: ברוב התגובות הבחנתי כי התייחסות הדוברים היא כאל שאלה אקדמית חיצונית, התייחסות המתעלמת מן הטבע בו יצר אלוהים את האדם. מוסריות אינה התפיסה המוסרית החיצונית אלא כזו המבוססת על " 'עשה האלהים את האדם ישר' (קהלת ז) - לא בראו הקב"ה שנקרא צדיק וישר את האדם בצלמו - אלא כדי להיות צדיק וישר כמוהו (מדרש תנחומא בראשית). האיש ואשה, על שניהם נאמר "חביב אדם שנברא בצלם" בזה מתבטא השיוויון. אולם יש גם שינויים פסיכופיזיולוגיים השייכים לעצם בנייתם. זאת בניגוד לתפיסה המודרנית הישנה שרווחה עד לא מכבר, לפיה הכל נקנה. כלומר, אם תקנה לבנים בובות ולבנות מכוניות הבנות תהיינה בנים והבנים בנות. המחקרים המודרניים יותר שללו תזה זו. יש תכונות נפשיות מולדות שונות למינים השונים. גם הפסיכולוגיה של שניהם שונה כמתואר ברב המכר הקדוש "גברים ממאדים נשים מנוגה". תכונות הנפש הנשיות נוטות לאצילות, עדינות ורכות, בעוד שאצל האיש הנטיה היא לכיבוש וכו'. ועוד הערה לסיום: הכותרת "חשופות בצריח" אינה כותרת שלי אלא של העורך, ויש לי הסתייגות ממנה. לגילית לא רק מחניך א. תודה על המחמאה. ב. אני מלמד עלייך זכות שהיית הראשונה שהגבת. מספר התגובות על המאמר מעיד על כך שזה לא מעניין רק את מי שאת מכנה "מחנך". אגב, מעיון בפסוק גיליתי שכתוב "מחניך" ולא "מחנך". טל"ח (טעות. לעולם חוזר). ג. אני שמח לשמוע שיש על כך מאמר של אפי. תוכלי לשלוח אותו אלי ל yesh_i@kipa.co.il? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |