|
||||
|
||||
Though I will be the first to eliminate standardized tests in education, things are never that simple. Research indicates that the combination of GPA and SAT scores ("Psychometric exam" and graduation scores) can predict the individual's performance at the university more than GPA alone or SAT alone. Personal interviews present a whole new set of problems for a part of the population (starting with biases and concluding with shy, inarticulate or repressed students), and other common methods are considered in the literature to be less reliable (the European "academic lottery", the failing "admit all" policy that was even tested in Israel and caused severe competition, or the American system where students register fictitiously to as many clubs as possible during high school, to present an impressive resume with their SAT scores - and I could go on and on here). Being fully aware of the problems posed by standardized tests is desired, but without an alternative, the discussion is futile. A real solution will have to surface from higher education institutions, and unfortunately I myself have no suggestions.
|
|
||||
|
||||
ישנה האפשרות ללמוד סמסטר באוניברסיטה הפתוחה, ואז להכנס למוסד אחר להשכלה גבוהה לפי ההצלחה שם. |
|
||||
|
||||
That's what I meant by "admit all policy". The method was tried in the Legal BA studies at Tel Aviv University - open admissions for the first year, and then admitting the best students to the second year according to available space. The study never culminated, since it caused the students to act in a dangerously competitive manner to one another. (I apologize for not having the suitable reference.)
|
|
||||
|
||||
אני מתנצל שלא הבנתי. |
|
||||
|
||||
אבל אני כן מציע הצעות קונקרטיות: למשל, להתבסס על הבחינה הפסיכומטרית בלבד. ציטטת את העובדה המוכרת: זה נבדק והוכח כפחות טוב לניבוי סיכויי הצלחה מאשר שילוב של הפסיכו' והבגרות. השאלה שלי היא, אז מה? בשביל זה להרוס את התיכון? ההתבססות על הבגרות מהתיכון היא כל כך הרסנית, שכל דבר פחות מחורבן מוחלט של האקדמיה (אם יוותרו עליה) יתקשה לשכנע אותי. יש למישהו, אגב, נתונים *עד כמה* הפסיכומטרי בלבד פחות טוב? ונתונים כאלה, בחתך לפי מקצועות לימוד? ההבדלים בין סוגי הלימוד האקדמי, הן מבחינת אופי הלימוד והכישורים הנדרשים, והן מבחינת היחס ביקוש-היצע, הם כה גדולים, שבעיני מדובר בטישטוש פושע לזרוק את כולם לסל אחד ולומר שהבגרות חיונית לסל הזה. ההצעה הזו, פסיכומטרי בלבד, היא כמעט קנטרנית. ברור שהפסיכומטרי במתכונתו הנוכחית, כקריטריון יחידי, הוא רע. ועדיין, הוא עדיף בעיני (בהרבה) על המצב הקיים. כך גם ההצעה שלי מקודם: לדרוש מבחנים שיהיו בדיוק כמו הבגרות, אבל המועמד יידרש לעשות אותם סמוך לקבלתו לאוניברסיטה, ולא יוכל להביא תעודה מהתיכון. גם זו הצעה מגוחכת משהו, וכמעט קנטרנית - ויותר טובה בעיני מהמצב הקיים. די ברור לי שאם ייאסר על האוניברסיטאות לברר את ציוני הבגרות מהתיכון, חיש מהר יבואו שכלולים בפסיכומטרי. אולי בעצם הם יתמהמהו, ותהיה זעקה ציבורית, אבל הם בוא יבואו. למשל, מבחנים דיפרנציאליים למבקשים ללמוד דברים שונים. אפשר אפילו לערוך מבחנים אחידים (כדי להקל על הנרשמים למספר מקצועות שונים), ולשקלל באופן שונה את התוצאות עבור מקצועות שונים. יש חסרונות בכל הדברים האלו, אבל שוב, בעיני הם מתגמדים. |
|
||||
|
||||
הגישה התכליתית גורסת: תיכון עושים בשביל הבגרות, בגרות צריך בשביל האוניברסיטה. ביטלת את הבגרות (או את תכליתה) - ביטלת את התכלית. כשהתכליתיים יישארו בבית, מי יבוא לבית-הספר? |
|
||||
|
||||
את אומרת: Research indicates that the combination of GPA and SAT scores ("Psychometric exam" and graduation scores) can predict the individual's performance at the university more than GPA alone or SAT alone. הייתי מבקש לראות את מראה המקום לזה.גם אם זה נכון, אין זה מנבא את הסיכוי להיות איש מקצוע טוב. זוהי שיטת בחינות, המנבאת את סיכויי המועמד להצליח בבחינות דומות בעתיד. קצת מפליא שצריך להדגיש זאת: הצלחה בבחינות מנבאת את סיכויי האדם להצליח בבחינות. זה הכל. אגב - מחקר שנעשה לפני מספר שנים באוניברסיטת בן גוריון מצא מתאם גבוה בין ציוני הסטודנטים לרפואה באוניברסיטה לבין ציון הבגרות שלהם במתמטיקה. אינני מכיר מחקר שניסה להגדיר "רופא טוב" ולמצוא מהם המאפיינים המוקדמים של רופאים טובים. |
|
||||
|
||||
Beller Michal (1994), "Psychometric and Social Issues in Admissions to Israeli Universities", in EDUCATIONAL MEASUREMENT: ISSUES AND PRACTICE, 13, p. 12-20
Mr. Nir - you will find in the article the specific prediction numbers for SAT alone vs. SAT+GPA (0.54 vs. 0.62). Mr. Rabinovich - Christopher Hurn in his famous book "The limits and possibilities of schooling" (1985), answers the question of the "good doctor", and concludes that college grades do not predict either occupational status or future earnings. Let me stress the point again: I was playing devil's advocate, and personally I would run naked in the streets the day all standardized tests will be abolished. |
|
||||
|
||||
זה מחזה לייחל לו. המצב המתואר, לא ממש. ללא בחינות סטנדרטיות, מקרים כמו גשר המכבייה יהיו דברים שביום-יום, למשל. |
|
||||
|
||||
Do not confuse standards with standardized tests ("Standartim" vs. "Bagruyot"). The former is a necessity; the latter is the focus of this discussion. I admit that the English terms may be a bit confusing. And of course, "standardized tests" do not include bar exams etc., but in this discussion relate only to the high school population.
|
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |