|
||||
|
||||
אני בכל זאת מתעקש שלא ענית על הנקודה המרכזית. מדוע אף אחד לא היה מוכן לשלם יותר מ2 מליון ש"ח עבור "מכונת הכסף" הזו המתכנה תע"ש? זו הרי לא רכישה שדורשת 3 מליארד ש"ח כך שיהיה ניתן לטעון שאין הרבה קונים פוטנציאלים. השלטר בכל מפעל הוא השבתת המפעל שתגרום נזקים כבדים לרוכש ולכן מרתיעה רוכשים פוטנציאלים ומורידה את שוויו של המפעל (המפעל שלי ושלך). שכרם של עובדים נקבע ע"פ תחרות בשוק חופשי (גם שכר הפועל וגם שכר המנהל) אתה מכיר דרך אחרת לקבוע אותו? תתפלא לשמוע אבל גם מנהלים הם תשומות ומנהלים שנכשלים עפים על טיל (חוץ מבמגזר הציבורי שם יש משמעות למי אתה מכיר ולא מה אתה יודע לעשות). חלוקת עוגה רציונאלית לא צריכה להתרחש במרביתה במגרש הפרטי, שם היא גורמת לעיוותים, אלא באמצעות מערכת המיסים הפרוגרסיבית ותשלומי העברה לאזרחים. אם וועד העובדים מצליח להשיג הישגי תנאים מבעל מפעל פרטי אז כל הכבוד לו, ואני בעד התאגדות עובדים, אך אם הוא סוחט את המדינה שם האנשים שאמורים להתנגד לו נטולי כל אינטרס לעשות זאת ולשמור על הקופה הציבורית אז אני נגד... וכאן למעשה אנו מגיעים לשורש הבעיה שהיא הבעלות המשלתית על שירותים שמסוגל לספק או מספק במקביל השוק הפרטי אינספור מחקרים הוכיחו שמפעלים בבעלות פרטים סובלים מתת ביצועים מובהק ביחס למפעלים דומים בבעלות פרטית. ובנימה אישית, אני משתדל לשמור על מחשבה פתוחה לרעיונות חדשים לכן אשמח אם תוכל לשכנע אותי בצדקתך ולו באופן חלקי. אהה... ואני שכיר רגיל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |