|
||||
|
||||
אם ככה, תלמיד עם פלאפון ואח עם אנציקלופדיה, יודע את החומר. |
|
||||
|
||||
לא נכון - המערכת ({תלמיד, פלאפון, אח עם קישור לויקיפדיה}) יודעת את החומר; התלמיד (מן הסתם) לא יודע הרבה. זה נכון גם לרובוטים שלך. למערכת {רובוט, צוות מומחים בבאר כבידה, קרן גלקטית לשידור התשובות} יש קוואליה; אבל גם למערכת {אני, חשבון הטלפון שמונח ליד המרפק שלי} יש קוואליה, וזה לא גורם לנו לנסח טיעונים מסובכים על חשבונות טלפון. |
|
||||
|
||||
גם אצלך, למערכת {אדם, הורים, גן ילדים} יש קוואליה - אבל לא לאדם עצמו. אבל עזוב. אתם לא הבנתם את התרגיל המחשבתי. הראיתי בתרגיל המחשבתי המקורי מצב שבו לרובוט יש קוואליה (כמו לאדם), נקודה. אני מוכן לקבל, שהרובוט שלי לא יכול לעבור קוואליה כל עוד בן אדם לא עבר את אותו מבחן קודם (הגבלה מוזרה בעיני), אבל ניחא. כמובן פסלת פה רובוט מסויים וטיפש ורק על מבחן חד-פעמי. צעד קטנטן למין האנושי, אבל עדיין צעד לוגי יפה. כל הכבוד עוזי וגדי. לחיים. |
|
||||
|
||||
זו התקטננות. קבל תיקון להגדרה: תלמיד שלא משנה איזה שאלות על החומר ימציאו על המקום, הוא יהיה מסוגל לענות עליהן באמצעות המידע שיש לו באותו הזמן, לא בעזרת מידע שמישהו יוסיף לו מבחוץ. |
|
||||
|
||||
אם הבחינה היא במדעי הטבע, וודאי אם היא במתמטיקה - האח לא יוכל לעזור אלא אם כן הוא עצמו יודע את החומר. וכיוון שלא מרשים הפעלת טלפונים בזמן הבחינה, ממילא אין טעם להכניס אותו הנה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |