|
||||
|
||||
הסבר קצת שונה משל ד.ק- האדם ממציא לעצמו כל מני אידאלים((לא יודעת אם מישהו אמר את זה, אבל לטענתי הם מן, איד(id)-אלים)). ללא האמונה באילושהם אידאלים אין מוסר, אין חוק, אין דרך לחקור את העולם החיצוני. אפשר גם לקרוא להם אקסיומות או הנחות מוצא. באלוהים היהודי קל יותר להאמין אם זה היה החיברות הראשוני שלך. גם בחיברות ראשוני אפשר למרוד, אבל הוא מושרש יותר, ומשפיע גם על התרבות\תפיסת העולם\נטיות, בצורה שיכולה להיות נשלטת רק באופן חלקי, לעיתים חלק מהחוזק שלהן הוא שאנחנו לא מודעים אליהן(נניח, במודע את יכולה להיות אפיקורסית אבל בתת המודע, מי יודע). דעתו של פסקל היא עוד דעה. את יכולה לקבל אותה או לא. להחליף אמונות קיימות כדאי אם הקודמות גורמות לך לאי נחת, אם את מרגישה שאת צריכה להתפשר על משהו מהאותנטיות שבך. |
|
||||
|
||||
בשום מקום לא אמרתי שאלוהים איננו מוצר חיוני. המצאתו הייתה, בלי ספק, הברקה פראית. מאידך גיסא, לא כל אחד יכול לקנות אותו. האידאלים המוחלטים מאוד הם, אכן, איד-אלים. אבל ישנם ערכי מוסר וכיו''ב שאפשר ''להתייצב'' עליהם באופן מפוכח ומפוקח יותר, אחרי גישור נאות עם הסופר אגו. לעניין החיברות הראשוני - נראה לי קצת בעייתי להחליט באופן מודע להאמין באל מסוים משום שזה ''קל יותר''. הרעיון להחליף אמונות קיימות למען האותנטיות נשמע לי כמו תרתי דסתרי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |