|
יש לנו מסורת של קרוב לארבעת אלפים שנים של ארון ספרים יהודי.לומר שזה דתי לא יהודי. הוא לדעתי מעשה לא נכון .לא קים דבר כזה.יהודי,ויהודי דתי. כל יהודי הוא יהודי דתי.לא קיים יהודי בצורה אחרת. קח את עצמך זה שכתב את הדברים אתה מין הסתם יהודי. עברתה ברית מילה. חוגג את פסח שבת ושאר החגים.במה אתה שונה ממה שאתה קורה יהודי דתי. בגלל שאולי יש כאלה בלבוש שונה, הולכים יותר לבית כנסת מה הופך אותך לשונה. לגבי הארון הספרים. היהודי. זהו אין לנו אחר. בניגוד לכל העולם יש לנו ארון ספרים שאדם לא מסוגל לגמור ללמוד אותו בימי חייו.ומחויב לספרים האלה. יש לנו גם ספרים אחרים בשנים האחרונות, כמו ביאליק. משורר לאומי.ואחרים. במאתים השנים האחרונות, נוספו לנו ספרים שונים. אבל ארון הספרים היהודי. הוא יחיד ואין צורך להוסיף את המילה הארון הספרים הדתי. נכון שאותו ילד בחור ישיבה, הלך לעיר. וחזר. ביאליק מתאר זאת במספר שירים. והנה חזר ולבושו שונה,בלגדיו שונים,שונה, לחשה האם לבעלה, אולי תגש לבדוק האם הוא עדיין מהול. עדיין ,אין ספק שהוא נשאר יהודי. גם היינה לאחר שהתנצר נשאר יהודי,גם דישראלי,שהוריו התנצרו גם נשאר יהודי. ויותר .וגם ארון הספרים נשאר יהודי. בשום פנים לא ארון ספרים דתי. הארון הזה הוא שלנו. גם שלך ואפילו אתה, דישראלי.
|
|