|
||||
|
||||
ישנם לא מעט צמתים עם רמזורים "חכמים": בשעות של תנועה דלילה האור הירוק דולק קבוע בכוון הראשי, וכאשר מגיעה מכונית בכוון המשני, הרמזור מתחלף (יש כאלו שעושים באותה הזדמנות מחזור שלם, ויש כאלה שרק בכוון הinterupt). בארץ בצמתים מעין אלו אתה מחכה 2-3 שניות לאור הירוק. בהולנד אינך צריך לעצור. |
|
||||
|
||||
צריך לשאול את האופנוען לא-לא , אבל נדמה לי שהחיישנים לא מזהים טוב אופנועים (שלא לדבר על אופניים), ואפשר להתקע הרבה זמן בלילה מול רמזור אדום. |
|
||||
|
||||
אף אופנוען לא נתקע הרבה זמן בלילה מול רמזור אדום: הוא עושה את מה שאנשים הפסיקו לעשות כאשר המציאו את הרמזורים: מוודא היטב שהצומת פנוי - ונוסע. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהחיישנים במצלמות יותר רגישים מהחיישנים ברמזורים. |
|
||||
|
||||
ראית פעם לוחית רישוי של אופנוע? |
|
||||
|
||||
(זו בדיחה שההמשך שלה זה "גם מצלמת מהירות לא ראתה"?) |
|
||||
|
||||
נסעת פעם בכביש 6? |
|
||||
|
||||
אופנוען שעולה על כביש 6 מזיז את התרמיל. |
|
||||
|
||||
למה? התמונות מגיעות בזמן אמיתי למרכז? |
|
||||
|
||||
החיישנים (לפחות חלקם) מזהים אופנועים אם כי אני לא בטוח לגבי אופנועונים דלי משקל בנפחי מנוע זעירים. לאופניים אפשר היה להתקין לחצן ידני אלא שהכל יודעים שאין בכך צורך, כפי שהגלילי היטיב להסביר. כל רמזור שלא מותקנים חיישנים הוא אנכרוניזם מטומטם שאין לו הצדקה. אגב, גם רמזורים שעובדים 24 שעות ביממה הם מטרד לא נחוץ. |
|
||||
|
||||
רמזורים שעובדים 24 שעות ביממה הם מטרד הנובע מתרבות הנהיגה הרואה בכל רמזור שבו לא דולק האור האדום במשך שתי שניות לפחות כאישור מעבר בלתי מותנה בצומת. |
|
||||
|
||||
נכון, אבל תרבות הנהיגה הזאת מושפעת גם מפעילותם הבלתי נלאית של הרמזורים. אם במקום האור האדום ברמזור היה מופיע שלט "עצור" מואר באותן שעות בהן הוא מספק בהחלט, ההתייחסות של הנהג הסביר1 היתה בהתאם. ___________ 1- כאן, כנראה הפגם ברעיון, שכן ידוע שהנהג הסביר נדרס מזמן. |
|
||||
|
||||
לא צריך להיות דלי משקל עד כדי כך. כבר יצא לי להיות מורכבת על האופנוע של החבר, ועדיין להתקע ברמזור אדום בלילה (כי המשקל של שנינו+האופנוע לא הספיק לחיישן). |
|
||||
|
||||
אגב, גם רמזור שכן מותקנים בו חיישנים הוא אנכרוניזם1 (ורובם, בנוסף, לוקים בלוגיקה פשטנית ומטומטמת). רמזור מתוחכם מצויד במצלמה, מערכת זיהוי תמונה ולוגיקה עמומה לוויסות אופטימלי של התנועה. בקרוב אצלכם, בצומת הקרוב. __ 1 מה שכמובן לא מונע ממע"ץ להמשיך ולהתקין כאלו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |