|
היות שהמדיה נותנת למפרסמים אשליה שתמורת כספם היא משכירה להם חלקים במוחותיהם של הקוראים/מאזינים/צופים, מקובל לערוך סקרי "זכירה" הבודקים את ה""אפקטיביות"" של הפרסום. סקרים גם בודקים "עמדות" ביחס למותגים ולמוצרים (ממצא אופייני: "סלקום" נתפסת כזולה, "אורנג"' נתפסת כחדשנית, היאח הידד!). מה שקשה - קשה מאד - להראות או אפילו לבדוק הוא את ההשפעה של פרסום על התנהגותם של צרכנים, ובסופו של דבר על מכירות. פרסום הוא רק אחד המרכיבים בשיווק. מהלך כמו צביעה-מחדש של הקופסאות הוא מהלך שיווקי, שבהחלט מתקבל על דעתי שהוא תורם תרומה משמעותית למכירות (רמז: הוא מתרחש בנקודת-המכירה).
|
|