|
לפחות מהמעט שאני מכיר בכמה גירסאות קבליות לגבי טענה ב מניחים שהבורא רוצה להיטיב עם נבראיו מכך נובע רצון שתהיה להם מהות מסויימת שתאשפר לתת להם את הטוב ביותר האפשרי. ג. הוא הפוך שוב פעם לפי הטענות הקבליות שאני מכיר אין לנו דרך לדעת מהי הבריאה או הבורא אלא רק לנסות להסיק ממה שנמצא בעולם ולא ממה שאיננו נימצא או קיים בו (קרי הבורא), כלומר לא יוצאים ממהנחה שיודעים מה רוצה הבורא , אלא קופצים מהקיים אל מה שיכול לגרום לקיומו, ובשום פנים אין ידיעה מוחלטת וטוטאלית על מה הוא רוצה. (וזאת אולי הסיבה מדוע זרמים רבים בקבלה נחשבים כחתרניים מאוד כנגד הדת האורתדוקסית). מטענה ב בגירסה הנוכחית אפשר לקפוץ לד אם רוצים להיטיב לשפר את החיים וכן הלאה, רצוי ללכת בנתיב המקסימלי המאפשר זאת, ונתיב זה כולל בדיקה של הבריאה וניסיון בעצם להשתוות עם יוצרה. כל זה כאמור לפי הגרסאות המסויימות שאני למדתי
|
|