|
||||
|
||||
החוזה היה לתאריך הרבה יותר מאוחר אבל לבעל הבית יש רשות לדרוש פינוי מוקדם בהודעה מראש ועם פיצוי מתאים. לסעיף הזה בחוזה קוראים ''פינוי פיצוי''. |
|
||||
|
||||
השאלה היתה למה בעל הבית (שזה אני ואתה) מחליט לפנות דווקא בתשעה באב. יותר נכון - למה זו לדעתך החלטה מוצלחת עד כדי כך שלא ראוי לשנותה. |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין מלכתחילה ובדיעבד. מלכתחילה, אולי לא היה ראוי לקבוע את התאריך הזה. בדיעבד, לא הייתי רוצה שתאריכים דתיים כאלה יקבעו את ההתנהלות המדינית. |
|
||||
|
||||
הרי לך צביון יהודי: מדינת ישראל לא תמיט אסונות על אנשים בתשעה באב. |
|
||||
|
||||
אה, אתה מנסה להוכיח את תיאוריית המדרון החלקלק. אני לא אתן לכם, הדתיים, להרוס לי את התזה. |
|
||||
|
||||
אז זה מה שמוזר לי. כל ההתעסקות ב"החליט לפנות דווקא בX". ההחלטה היתה שעל אזרחי המדינה *לעזוב* עד X ,ולא- יפונו. חוץ מזה, יש לי תחושה עמומה שמי שמלין על התאריך האחרון לעזיבה מרצון לא היה מתרצה גם אם היו מזיזים את התאריך בכמה שבועות. |
|
||||
|
||||
ב-ח-י-י-ך! לי אין ספק כלשהו שהמתנחלים היו שמחים לעזוב בכל עת לפני זה, לולא היו צריכים רק לגמור כמה עניינים קטנים לקראת הצום... |
|
||||
|
||||
ההחלטה מוצלחת בצורה פנומנלית ממש, וחוסכת להמוני בית ישראל יום צום אחד, שכן אפשר יהיה להתאבל על חורבן הבית השני והשלישי ביחד. כרגיל, במקום להודות לממשלת ישראל על ההתחשבות בקהל הרחב, קמים המקטרגים ומוצאים בכך פסול. בבחינה חוזרת של כל הנושא, אולי מוטב להעביר את התאריך ליום השואה. הטלאים הכתומים יהיו ממש לעניין. |
|
||||
|
||||
אגב, קראתי פעם שבתקופת גירוש ספרד היהודים בחרו לעזוב *דווקא* בתשעה באב, בשל הסימליות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |