|
||||
|
||||
תודה. פה :תגובה 159192 . |
|
||||
|
||||
זה אתה שטענת שם שככל הנראה החינוך שלהם לוקה, מפני שעיסוקו של אב המשפחה מתרכז בתחום שנראה לך לא אמין? יש עשרות אלפי עוסקים בתחום הניו-אייג' בישראל. תגיד שכולם שרלטנים, ואולי תצדק, אבל האם זה אומר שהם מעניקים לילדיהם חינוך לקוי? |
|
||||
|
||||
אולי לא, אבל זה בהחלט לא התחלה טובה טובה. |
|
||||
|
||||
אני חושבת שעיקר הביקורת של החינוך הביתי על החינוך הממוסד אינו על ה"מה" אלא על ה"איך". האב אמר בסרט כי לדעתו יש קו אחיד שנמתח מגן החובה ועד הצבא - מגדלים את הילדים להיות צייתנים, כך שייצאו להרוג וליהרג. בהקשר הזה, באמת לא עקרוני אם הילדים לומדים חוקים פיזיקליים (ואני מניחה שכן, בצורה מסוימת, כי בסרט נראה שהם מבשלים יחד עם האם) או את סודות הצ'אקרות למיניהם. כלומר, אולי זה עקרוני מאוד בעיניך, אבל בהחלט לא רלוונטי לשיפוט מלאכתם של ההורים. בכלל, השיפוט הזה שלך צורם לי, כיוון שהוא מתבסס על העדפה אישית שלך (שממנה אתה גוזר גזירות עמוקות מדי). האם לא ניתן ללמוד/להאמין בסודות הצ'אקרות ונגזרותיהם, ועדיין להיות אדם הגון, חושב, סקרן, או כל תכונה חיובית אחרת? האם כל מי שמאמין בהם הוא בהכרח לא יצלח או אדם "נחות" מבחינה מסוימת? ולגבי החינוך - האם מטרתו של חינוך היא רק ללמד ספקנות וביקורתיות? האם אין ערכים/יעדים חינוכיים אחרים - לעיתים אף חשובים יותר משני אלה שהזכרתי? |
|
||||
|
||||
אני חושב שמי שמנסה לדחוף את השירות הצבאי כסיבה נגד מערכת החינוך הוא מגזים. אני מרגיש שגם מערכת החינוך במדינות ללא גיוס חובה היתה זוכה אצלו לביקורת. בעניין השיפוט שלי, קראת יותר מדי לתוך הביקורת שלי על פעילות ההורים. כבר בתגובה המקורית לא נתתי לזה משקל גדול, אלא הקדשתי יותר לילדים עצמם. לא ראיתי את הסרט, אבל מי שראה, דיווח לי שאחת הבנות ( זאת שברחה לקרקס) גם הביעה צער בדיעבד על מה שהפסידה כילדה. העניין הוא, שכאשר הטענות לגבי מערכת חינוך שבלונית, מנוכרת ומדכאה הולכות יד ביד עם סודות הצ'קרות ונגזרותיהם (כמו שקראת לזה), וכאשר ההודעות על ההצלחה הכבירה של השיטה באות מההורים עצמם, אני מרגיש לא נוח. את אי הנוחות שלי תרגמתי לקריאה ביקורתית של הכתבה ההיא. לא כתבתי דבר שלא הופיע בכתבה עצמה, רק שמתי הדגשים אחרים כדי להראות שלא הכל סוגה בשושנים. גילוי נאות- כל הנושא התעורר אצלי מחדש לפני כמה שבועות, כשהתחלתי ( כלומר התחלנו) לחשוב האם להעביר את בתי ממסגרת של חינוך ''פתוח'' בחזרה למערכת החינוך הרגילה. במסגרת ההתחבטויות, גם נזכרתי בחינוך הביתי ובשאר שיטות אלטרנטיביות. המסקנות שלי הם שבהחלט יש מה לשפר במערכת החינוך, ושכמה מהשיטות הם חיוביות, אם מבצעים אותם נכון. באופן ספציפי, החבר'ה הללו לקחו את העניין רחוק מידי. |
|
||||
|
||||
"ברחה לקרקס"? לא יודעת מי דיווח לך, אבל אני ראיתי את הסרט, והנערה בסך הכל נסעה ללמוד לוליינות בצפון הארץ :-) צריך להבדיל בין כמה בחירות שהמשפחה הזו בחרה: קודם כל, חינוך ביתי. שנית, מגורים ביישוב פריפריאלי, קטן ומבודד יחסית. שלישית, מתן אפשרות לילדים הגדולים לצאת לדרך עצמאית ולגור בנפרד כבר בגיל מוקדם. אלה שלוש בחירות נפרדות. להבנתי, בסרט אותה בת אמרה אמרה ש"חסר לה משהו", והתכוונה לבידוד הגיאוגרפי. אני לא באה לסנגר על הדרך שלהם. ברור שהיא מוחלטת ובלתי פשרנית, אולי קשה מדי. אני כן מסכימה לכמה אמירות של האמא בסרט לגבי הורות מרחיקה (ניסוח שלי, להבדיל מהורות מקושרת) כנורמה חברתית. ושוב, לא ברור לי למה אתה מקשר בין שבלוניות, ניכור ודיכוי לבין ניו אייג'. איפה יש בניו אייג' ניכור ודיכוי? להבנתי, הניו אייג' התפתח כקונטרה למודרנה 1 שהיא-היא מקור אותו ניכור. 1 על משקל קנטטה לשווארמה. |
|
||||
|
||||
רק בקשר לשבלוניות, אני חושב שהבנת אותי הפוך. מה שניסיתי להגיד זה שתלונות על שבלוניות וניכור במערכת החינוך זה כמעט אוטומטי ( מניסיוני) מצד העוסקים בניו אייג'. |
|
||||
|
||||
או.קיי. אגב, לאיזה מסגרת של "חינוך פתוח" בתך רשומה? (דרך מנומסת לרמז שכפסע ביני לבין הידיעה איפה הילדים שלך לומדים). |
|
||||
|
||||
אם זה מאוד חשוב לך, פני אלי בדוא''ל. אבל אני מזהיר אותך, לא מקבלים שם ילדים שהם מתחת לחצי שנה. |
|
||||
|
||||
שאלתי לא כדי לחטט אלא כדי לקבל מושג על מסגרות אלטרנטיביות (אולי יש עוד מעבר לאלה הידועות לי). ואגב, הילד שלי ייכנס למסגרת בגיל 15, לא רגע לפני, וזאת כדי לעקוף את יישום דו"ח דברת. |
|
||||
|
||||
ולראובן: תן לנו בבקשה קצת התרשמות אישית והתלבטויות. בעילום שם כמובן, בלי לציין את ביה"ס. תוכל להשתמש בניק "הורה לילד בבי"ס פתוח" אם תרצה. |
|
||||
|
||||
אתה צוחק. זה יהיה כמו לכתוב תחת הניק ''דתי הדוגל בשוק חופשי ומתנגד לתוכנית ההתנתקות''. |
|
||||
|
||||
הלוואי שיהיו כל כך הרבה הורים עם ילדים בבתי ספר פתוחים כמו שיש דתיים המתנגדים לתוכנית ההתנתקות ותומכים בשוק חופשי. |
|
||||
|
||||
עזוב שטויות. כתוב מה שיש לך לכתוב ואנחנו מבטיחים שלא ננחש מי כתב את זה. |
|
||||
|
||||
בעצם התכוונתי הלוואי שהיו הרבה הורים ששולחים את ילדיהם למגוון בתי ספר אלטרנטיביים. אינני בהכרח חסיד של סוג מסויים של בי''ס אלטרנטיבי. |
|
||||
|
||||
אני בטוח שבהיטק מאד יתלהבו מההצעה שבכותרת תגובתך, אבל האם יספיק המקום לכולם? הן לא נאבה לקפח... |
|
||||
|
||||
זה היה הומאז' לדוב, אולי קצת נסחפתי. |
|
||||
|
||||
אולי תספר לנו קצת מנסיונך. זה הרבה יותר מעניין מדיון על אנשים שאיש מאיתנו לא מכיר על סמך כתבה עיתונאית. |
|
||||
|
||||
כן, גם אני אשמח לשמוע על נסיונו עם הייטק בתחת. |
|
||||
|
||||
המצב השתפר מאוד מאז שהבועה התפוצצה ( אבל בוא נפסיק עכשיו, זה הורס לי את התדמית שבניתי בעמל). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |