|
||||
|
||||
המשפט הראשון נכתב כתגובה לתגובה 289850. בכל מקרה, עניין הביזה לא מהווה הצדקה, או נסיבה מקלה או משהו כזה, אלא אינדיקציה לזה שהם פעלו מתוך מניעים לא רווחיים. מניעים כאלה יכולים להיות הגנה עצמית או רצחנות לשמה. באופן כללי המיתוס היהודי לא נוטה לרצחנות. היוצאים מן הכלל הם כיבוש הארץ בידי יהושע והסיפור עם עמלק. ואמנם יש שרואים בהמן את זרע עמלק ובכך ההצדקה להכחדתו. אך האם סביר להניח שכל שבעים וחמישה אלף הנרצחים אמנם היו קרובי משפחתו של המן? ייתכן. בכל מקרה זה לא כתוב במגילה ולכן זוהי רק ספקולציה. מצד שני, למה זה נראה כ"ך לא סביר שליהודים היו אויבים מרים רבים לכל רוחב הממלכה? ליהודים מאז ומתמיד היו אויבים מרים ורבים שרצו בהכחדתם. יש שייחסו זאת לקנאה בסגולתם, אחרים יראו בכך תוצאה של יחסם המתנשא ואופיים המניפולטיבי, אני לא יודע. בכל מקרה אפשרות ההגנה העצמית נראית אולי מוזרה, אבל יותר סבירה מהאחרות. |
|
||||
|
||||
אני לא בקיאה במיוחד במיתוס היהודי, ובכל זאת אני יכולה לשלוף מהשרוול מזכרוני המוגבל את נקמתם של ראובן ושמעון על ''חילול'' כבודה של דינה, הזדמנות שבה רצחו גברים רבים מאוד שהיו חסרי הגנה בשל מילתם המאוחרת. אין לי ספק, אגב, שעיון קצר בתנ''ך היה מניב דוגמות רבות נוספות. אי לכך גם כאן לא נראה לי שאפשר לטעון שהגנה עצמית היא ההסבר הסביר ביותר. |
|
||||
|
||||
האם הטענה שלך, אם כן, היא שאמנם ליהודים נטייה רצחנית, ושזה מסביר את הטבח בממלכת פרס? |
|
||||
|
||||
לא. טענתי היא שסיפור מגילת אסתר לא נותן הסבר מספק לאותו אירוע, בדיוק כשם שהרבה סיפורים אחרים במה שאתה עצמך מגדיר כ''מיתוסים היהודיים'' לא נותנים הסברים מספקים להרבה מעשים המופיעים בהם. וכן, שאין להסיק מתוכם על הנעשה במגילה ואף לא להיפך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |