בתשובה לערן בילינסקי, 26/03/05 12:07
תיקון קל 288370
בקיצור: תל של פרשנות לפי עובדה שהובאה ממקור מאוחר מאוד וסיפור שנראה כמו סיפור סטירי יותר מכל דבר אחר.

אגב, לפי מה אתה טוען ש"שער המלך" הוא מוסד נפרד?
ערן זה לא יאיר 288376
אני טוען? יאיר טוען!
תיקון קל 288379
אם מרדכי היה סתם עובר אורח שעבר ליד הדלת של הש.ג אזי מדוע המן לא שולח מישהו להרוג אותו כאשר הוא לא משתחווה?

כנראה שמרדכי לא היה סתם אדם מהרחוב שאפשר להרוג אותו ע"י שכיר חרב, הוא היה פקיד חשוב במערכת של אחשורוש.

ואם הוא ישב בשער המלך כנראה ששער המלך הוא מוסד שלטוני ולא נקודה גאוגרפית.
תיקון קל 288473
הממשלה של הסולטאן העותומני נקראה השער העליון ובראשה עמד הווזיר הגדול.
תיקון קל 288531
ואיפה יושבים הסריסים שומרי הסף? לא שומרים על הסף?

זה יפה לראות שעם קצת יצירתיות אפשר להוציא מכל קטע כל פרשנות שבוחרים.

לדוגמה: עם קצת דמיון אפשר לראות שהמן הוא בעצם שר חצר תמים אשר נפל קורבן למזימותיו של מרדכי הרשע. מישהי מתנדבת לספק פרשנות המוכיחה מעל לכל ספק שדמות המופת היחידה במגילה היא ושתי?

איזו סיבה יש להמן להרוג סתם מישהו שמזלזל במעמדו? מקור כל סמכותו של המן הוא מהמלך ולכן זלזול בהמן הוא זלזול במלך.
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 288644
מובן שדמות המופת היחידה במגילה היא ושתי, שאגב, נהגה כדין, ואוי היה לה אם באמת היתה מופיעה לפני כולם בכתר מלכות (כתר מלכות בלבד, אמרו חז''ל), כפי שאחשוורוש דרש.
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 288648
אם כל הדמויות בספר (חוץ מדמות משנית אחת שעפה כבר על ההתחלה) הן נלעגות, מה זה אומר על הספר?

א. טרגדיה

ב. דרמה

ג. כל התשובות שגויות
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 288649
ד. סטירה?
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 288663
ד. אלגוריה על מצב האייל?
ושתי כ'דמות מופת' 288672
אם את מסתמכת על חז''ל קצת קשה להגדיר את ושתי כ'דמות מופת', כי לפי דברי חז''ל היא נהגה להעסיק את בנות ישראל ללא כלום (אפילו לא כתר מלכות) וד''ל
ושתי כ'דמות מופת' 288717
אני לא מסתמכת על חז''ל לצורך ההוכחה כשמות מופת. עוד לא התחלתי להוכיח שאכן ושתי היא דמות מופת.
רק ניסיתי לברר אם באמת יש כאן הזמנה לכך.
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 289312
ואז מוסר ההשכל מהסיפור הוא שמי שנוהג כדין מת ראשון ומסיים בתור הדמות הכי משנית בעלילה.
זאת היתה שאלה רטורית, בקשר לושתי? 289316
ומה עם הנוהג כדת?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים