|
אני ממליץ לקוראים לפנות אל הקישור שהבאתי כמה תגובות למעלה שבהו מובאת סקירה על תולדות התנועה האוביקטיביסטית לפני ואחרי מותה של ראנד כדי להחליט אם איין ראנד הפעילה עריצות רוחנית על מעריציה או לא. אציין רק שעריצות כזאת אינה רק תוצר של שימוש בכלי נשק כפי שיודע כל מי שמתעסק עם כיתות ודתות ואידיאולוגיות פנטיות אלא גם ובעיקר של שימוש באמצעים מתוחכמים בהרבה , כמו חרמות ונידויים ו''הרחקה '' מקבוצה שאתה הפכת להיות חלק אינטגרלי ממנה , וזאת לרוב לאחר שקבוצות כאלה מביאות באמצעים מתוחכמים לניתוק קשריו של האדם עם כל מי שאינו משתייך אליהם. ואשר לטענתי שהספרים של קרוי עולים על אלה של ראנד והאברד. טענה זאת בעינה עומדת. היא מתבססת על קריאה בספריהם של הנ''ל . אבל נכון זה כבר עניין של טעם אישי . אציין רק שלגבי האבארד אין למצוא בספריו את אותה העקיבות ההגיונית הבלתי מתפשרת מרגע שקיבלת את ההנחה היסודית של הסינטולוגיה שאפשר למצוא אצל קרוי.להבארד יש רעיונות מעניינים מאוד אבל הוא סותר את עצמו על כל צעד ושעל .זה ההבדל בין סופר יצירתי ובין פילוסוף .
|
|