|
||||
|
||||
נקודה מענינת היא שדווקא וואגנר (בנוסף למנדלסון) היה זה שהעלה את המנצח לרמת אמן. עד תקופתו היה המנתח מעין שוטר תנועה אוטומטי, והרבה תזמורות ניגנו ללא מנצח אלא בניהולו של הקאפלמייסטר, הכנר הראשון למשל. וואגנר התמחה בניצוח על האופרות של בטהובן שאותם למד ביסודיות ונתן להם פרושים חדשים ונועזים, לתקופתו. (הוא אפילו שיכתב את התשיעית, זו עם האודה לחרות, לפסנתר - סיבה להחרמת בטהובן אהובו של וואגנר והנאציזם) המנצח כיום הוא המפרש הראשי למוסיקה, אשר נותן לביצוע את הביטוי הספציפי שלו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |