|
||||
|
||||
אם הצרכן אינו יכול לרכוש את המוצר שהוא מעדיף, בגלל שהיצרן המתחרה הוא בעל מונופול, ומשתמש בכוחו המונופוליסטי למנוע מהקמעונאי למכור את אותו מוצר, אזי השוק אינו חופשי. |
|
||||
|
||||
בוא נקבל את ההגדרה שלך: נתון שוק חופשי, אין עליו רגולציה. => אחד המתחרים, מסיבות כאלו או אחרות, הפך למונופול. => השוק חופשי ולא חופשי בעת ובעונה אחת. => סתירה. בכיוון ההפוך: נתון שוק לא חופשי, יש בו רגולטור. => הרגולטור דואג לשמר את התחרות, ומונע ממתחרה אחד להפוך למונופול. => הצרכן יכול לרכוש את המוצר שהוא מעדיף. => השוק חופשי ואינו חופשי בעת ובעונה אחת. מסקנה: ההגדרה לא טובה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |