|
||||
|
||||
אין ממש הכרח שהיצור יהיה מקביל למה שאנחנו מכירים כחרקים. למעשה מצאתי על זה דיון הזוי משהו בקרב קהילת המעריצים (אגב מעריצים שרופים וחסרי חיים): כמעט כל בעיה שמתעוררת משאלות של התפתחות אבולוציונית סבירה אפשר לפטור מראש בקלות ע"י סיפור רקע פשוט של בנייה. כלומר האורגניזם המדובר לא התפתח באופן טבעי אלא תוכנן ונבנה עפ"י מפרט רצוי. למעשה המשחק דווקא מקדם את הרעיון הזה, ומי שמקבלים את התפקיד הם ה 1"Space Jockeys". למען האמת הטענה שלך עדיין עומדת. אפילו בלי אבולוציה "פרזיט אוניברסלי" מהונדס דורש מהמהנדס היכרות בסיסית לפחות עם כל מארח פוטנציאלי. מצד שני אפשר תמיד לטעון שהSpace-Jockeys דומים לבני-אדם, ואז אנחנו סתם נשארים עם הטיעון האנטי-Startrek-י הישן: לחצות את הגלקסיה רק כדי לגלות גזע חייזרי שונה לחלוטין שבאופן מפתיע נראה בדיוק כמו אפרו-אמריקני עם משהו על המצח. כשאמרתי שאף פעם לא חשבתי שאורגניזם כזה יכול להתקיים התווכנתי דווקא לשילוב של כל התכונות הפיסיות שיוצרי הג'אנר ייחסו לפרי מוחם. הדם החומצתי לבד מופרך לגמרי. המעבר בין השלב של הchestbuster ליצור בוגר - צמיחה של כמה מאות אחוזים בגודל - אורך בסרטים מספר שעות ללא שימוש בשום חומרי גלם חיצוניים2. התכונות הפיסיות הפשוטות: כוח, גמישות, מהירות, "שלד חיצוני"3 חזק מאוד, עמידות לטמפרטורות קיצוניות, שרידות בואקום, צריכה תזונתית כמעט אפסית, היברנציה. אז כמו שאמרתי ביולוג אני לא, אבל זה זה נשמע לי מופרך לדחוס את כל התכונות האלו לתוך אורגניזם אחד. ___________ 1 כך כינה צוות ההפקה של הסרט הראשון את הגזע שעומד מאחורי הספינה הזרה. היצור שאת השלד שלו צוות הנוסטרומו מוצא עליה משתייך אליו. 2 לא ברור מה הטעם בשימוש במארח, מכיון שהיצור לא עושה בו כמעט שום שימוש. 3 איך מתרגמים exo-skeleton ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |