|
||||
|
||||
מבלי להביע עמדה בסוגייה, אני מוצא לנכון לציין כי קביעתך ''הרציונל היחידי לברית איננו רפואי או בריאותי'' היא קביעה שנוייה במחלוקת, ובפרט זכורות לי טענות בדבר הבדלים בתחלואה בין נימולים לבין ערלים ואף בין בנות-זוגם, הגם שייתכן כי בתנאים היגייניים מיטביים (המאפיינים את המאה העשרים ואת ימינו) ההבדלים פחות משמעותיים. |
|
||||
|
||||
ברור שאין ברית המילה בגדר ניתוח שבא לרפא ולפתור בעייה רפואית/פיזיולוגית שכביכול קיימות אצל התינוק. לכן, האם אתה טוען שברית מילה נופלת בקטגורית הניתוח המונע? ישנם אילו ממצאים? האם מדע הרפואה ממליץ על הניתוח הזה? או שמא זה כמו הרבה הסברים בדיעבד לציוויים דתיים (כמו ההסברים התזונתיים/רפואיים מדוע לא לאכול חזיר או לערבב בשר וחלב) |
|
||||
|
||||
מוסכם וברור, וכך גם כל הפרוצדורות על הרצף החל בניקוב תנוכי-אזניהם של ילדים, עבור דרך כריתה-מונעת של התוספתן וכלה בחיסון נגד חזרת. לא טענתי זאת. ציינתי כי מה שהצגת כעובדה שאין עליה עוררין היא עובדה שנוייה במחלוקת. החולקים על העמדה שהצגת, מציגים ממצאים התומכים בטענתם, אותה ציטטתי. מסופקני. האם דיסציפלינות מדעיות בכלל ממליצות על משהו? לא, אנשים עשויים להמליץ על משהו מתוך ידע מדעי (למשל: המדע מגלה שהעישון מקטין את תוחלת החיים; אנשים ממליצים לא לעשן). אינני יודע, ואין לי עניין לעסוק בוויכוח הזה או להביע עמדה לגביו - ביקשתי רק לציין את קיומה של עמדה מסויימת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |