|
||||
|
||||
תסביר. האם אתה משווה את מערכת החוקים שלנו למערכת החוקים של הנאצים? |
|
||||
|
||||
לא. אני טוען שבני אדם נוהגים ללכת אחרי החזק ולא אחרי האמת. גם אם היום מערכת המשפט מתעלמת מפשעי אוסלו, יום יגיע ויהיה דין. |
|
||||
|
||||
רגע, אבל טענת שהאמת לפי החוק היא שצריך להעמיד אותם לדין, לא? אז מה הבעיה, לך לבית משפט תסביר להם את העניין ויגישו כתב אישום |
|
||||
|
||||
אבל, האנשים בבית המשפט הם חסרי בחירה דיון 2220, הגם שיש להם אשליה של בחירה. על כן אין להם ברירה אלא לדחות את התביעה שלי, מכיון שהם לא רוצים להיות מפוטרים *באשליה*. גם אני, מכיוון שאין לי ברירה אלא להאמין באמת, כותב את הדברים באייל כי אין לי ברירה. ובאותה מידה, אין לי שום אפשרות לפנות לבית המשפט, כי אין לי בחירה. וסליחה שאני מערבב דיונים שונים בסלט מוזר. אני מציע שאחד העורכים שיש לו אשליה של בחירה, יבחר לפתור את הבעיה. |
|
||||
|
||||
אתה לא תופס את העניין הפשוט ביותר: בין אם יש בחירה חופשית ובין אם אין, המידע שתביא בפני השופטים בהחלט יכול לשנות את דעתם. השאלה אם דעתם תשתנה כתוצאה מבחירה חופשית או בגלל שאלגוריתם קבלת ההחלטות שלהם קיבל כעת קלט חדש לא משנה בכלל לגבי התוצאה שאתה מבקש להשיג. הצעד הבא, כמובן, הוא טענות מהסוג: "מה אתה רוצה ממני, הרי אין לי אפשרות לבחור ואני לא מגיש תביעה כי כך נגזר עלי". על זה אפשר רק להצטער, ולנסות לשנות את ההחלטה החורצנית1 שלך ע"י הבאת נימוקים הגיוניים למה נכון עבורך לפעול אחרת. זה מה שתובל מנסה לעשות (הנסיון הזה כפוי עליו, אבל זה לא מעניק לך שום עלה תאנה). רק אם תטען שאתה מחוסר תודעה בכלל תוכל למצוא מחבוא מוסרי מאחרי החורצנוּת1 הקוסמית. יש אנשים שלא יתווכחו איתך על זה. _____________ 1- הה, איזו מילה חביבה |
|
||||
|
||||
שכ''ג, לא נראה שהתגובה האחרונה של יעקב מצריכה תגובה כ''כ מנומקת... |
|
||||
|
||||
נדמה לי שיעקב עושה מין פרודיה מתמשכת, החל בדיון 2220 והמשך כאן, שנועדה להוות כעין הפגנת מחאה דתית אנטי פיזיקליסטית, ואתה עונה לו ברצינות. ובלי קשר - אם אל"ף לא משנה לצורך העניין ובי"ת לא משנה לצורך העניין וגימ"ל לא משנה לצורך העניין, והחלטות, בין משפטיות או אחרות, מתקבלות ממילא מתוך X אופציות ובתהליך שקילה וטריה - הרי שמבחן התוצאה, לפחות, מנטרל במידה רבה את הניגוד הרועם שהיה אמור להתקבל מן המאמר (ההוא) - בין רצון חפשי לבין אשליית רצון חפשי (טוב, אולי הייתי צריכה לקרוא את המאמר בשימת לב, כל מילה ומילה, ולא להסתפק בכל מילה רביעית :-]). ו"חורצנות" - זיפת של מילה, לא נעים להגיד לך מה הצליל שלה מזכיר. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שלמאמר ההוא אמורות להיות השלכות *מעשיות* כלשהן. |
|
||||
|
||||
לשום דבר אין השלכות מעשיות כלשהן. כי אין לאף אחד בחירה. |
|
||||
|
||||
אתה שב וחוזר על אותו כשל לוגי שוב ושוב: לכל קלט חושי יכולות להיות השלכות על הבחירות שהאדם עושה, כי המשפט "לאף אחד אין בחירה" הוא בפירוש משפט מופרך. אפילו תוכנית מחשב פשוטה שהפלט שלה הוא "קנה מניות של טבע" או "מכור אופציות על הדולר" מבצעת בחירה בין כמה אפשרויות. ברמה הבסיסית אנחנו יכולים לתרגם את הבחירה הזאת למונחים פשוטים יותר שייתרו את השימוש בהטיות של ב.ח.ר., אבל כבר ברמת הפשטה מאד נמוכה זהו מושג מאד נוח ושימושי לתאר בעזרתו את פעולת המערכת. ודאי שהיא בוחרת בין אפשרויות שונות, כפי שאין ספק בכך שאין לה "חופש" ברמה התחתונה "הפיזיקלית" (אלא אם כן אתה מאלה שעבורם "אקראיות" ו"חופש" הם היינו הך, ולאלגוריתם ההוא הוכנסו אלמנטים אקראיים). תחשוב כמה טפשי ייראה המשפט שלך בניסוח הבא: "אין טעם להזין את התוכנית בשערי המניות, כי לשום דבר אין השלכות מעשיות כלשהן. כי אין לאף תוכנית בחירה". חושבני שזאת הפעם האחרונה שאענה להערות שלך בעניין זה, אלא אם כן יהיה לי משהו חדש להגיד בנושא. גם ככה רוזה חושבת שאתה עושה ממני צחוק. |
|
||||
|
||||
אם מי שמזין את התוכנה, הינה תוכנה אחרת שאין לה בחירה, וכך בשרשרת אינסופית עד סוף כל העולם, הרי שאין טעם להזין את שערי המניות, כי או שזה ייעשה ממילא או שזה לא ייעשה בכלל. אז לפחות תהנה מחופשה בריברייה הצרפתית, במקום לעבוד קשה בהזנת נתונים. הרי ממילא אתה מתוכנת להיות בחופשה ולא להזין נתונים. |
|
||||
|
||||
מה פירוש "אין טעם"? הרי יש לך תודעה ומצפון ומערכת ערכים, והם אלה שקובעים את ה"טעם". זה שהם עצמם נקבעים ללא שליטה שלך זה נכון, אבל איזו נחמה יש בכך כאשר אתה גווע ברעב או מרגיש שאינך מרוצה מחייך? |
|
||||
|
||||
יפה. אני מתחיל להזדהות איתך. אתה אומר לאנשים שראייתם את העולם היא הקובעת ולא הממשות. ממש ראייה דתית. אשריכם ישראל. אם לא נביאים הם, בני נביאים הם. |
|
||||
|
||||
ראיית העולם קובעת הרבה מאד, במיוחד כשמדובר באותו חלק של העולם שנקרא ''אני''. לא חשבתי שזה חידוש מעניין, אבל אם זה גורם לך נחת אני שמח. |
|
||||
|
||||
השופטים הינם הוכחה ניצחת נגד הטענה שאין בחירה. אתה יכול להביא בפניהם את כל העובדות שבעולם והם לא יזוזו מעמדתם הפוליטית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |