|
||||
|
||||
מר שרעבי הנכבד, קריאתי זו אכן הינה על תקן משאלת לב, האמורה לחזק ידיהם ודעתם של מתלבטים פוטנציאלים, אשר לבטח קיימים בקרב מבקרי אתר זה, ולכן מתמצה אקט זה בקריאה ערכית-מולטיפליקטורית בלבד. עצם העובדה שנושא כאוב זה יצא מן ארון הקונצנזוס היהודי-ישראלי מראה על התקדמות דרך ניכרת בדרך לנסיון הפחתת סיבלם של זכרים יהודיים במדינה זו. הרשה נא לי להתנבא ולומר כי לא ירחק היום ונושא ברית המילה יהפוך בהחלט לנושא הכרוך והקשור בזכויות האזרח השונות, ומכאן הדרך לנסיון חקיקה מסויימת בעניין זה עשוייה להיות מעניינת ומרתקת ביותר. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
אני לא רואה באופק חקיקה האוסרת ברית מילה. להזכירך, בר כוכבא יצא (גם) בשל כך למרד. ברית המילה, כטקס קבלה, מושרש עמוק כל כך בתרבות היהודית עד שגבול הסובלנות של ההלכה היהודית תגיע, להערכתי, לברית בהרדמה ובידי רופא של ממש. קראתי את הטיעונים שכנגד ברית המילה. המחקרים המדברים על סבלם של התינוקות לא הרשימו אותי במיוחד. במדעי החברה אפשר להביא מחקר מאשש על כמעט כל נושא שבעולם. (היה מוזר לקרוא על דפיקות הלב המואצות של הרך הנולד. בשרשרת החיול, ממש לפני הזריקה בתחת, אפשר למדוד דופק מואץ במיוחד. מי יודע איך זה השפיע לרעה על חייהם של מיליוני ישראלים לשארית חייהם.) |
|
||||
|
||||
מר שרעבי היקר, גם אני איני רואה כל חקיקה דומה בעתיד הנראה לעין, אך איני שולל על הסף את ההשערה כי מספר הנמנעים מביצוע טקס מעורר חלחלה זה יילך ויגדל עם השנים - מקרב באי אוכלוסייתה החילונית של מדינת ישראל, וזה כבר מבחינתי הרבה מאוד. מי יודע, אולי יחליט לו המחוקק הדתי בישראל ביום מן הימים עת יוכל הוא לקבוע ולקבע דברים, כי בנוסף לאיסורי אכילת פיגולים וטריפות, עבודה בשבת, בעילת נידות וחובת ההתייצבות בבית הכנסת לרגל יום הכיפורים - לפתוח בהליכי חקיקתו של חוק המחייב באקט המילה את תושביה היהודיים של התיאוקרטיה היחידה במזה''ת, ואשר יקרא ויכונה כ'חוק בר כוכבא'. בברכה א. מאן |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |