|
א'. גם כשאתה מחונך טוב וילד מחונן שהכניסו אותו לחברת הפשע של גנבים, רוצחים ואונסים – לימים תהפוך להיות אחד מהם. מה גם שהחילוניות לא בדיוק מוגדרת כ"חיי פשע" בעיני הדתי המצוי (לעומת החרדי), הרואה עצמו אידיאולוגית במין "גשר בין שני העולמות" ולעתים אף "רוקד על שתי החתונות". ומכאן שסכנת ההשפעה הרעה גדולה ומעמיקה יותר. בנוסף לכך שקל יותר לא לשמור על אורח חיים יהודי מסורתי מאשר פשוט לא לקיים את מה שהיהודי מצווה עליו.
במידה ואנחנו מסכימים עד כאן, כל המשך הדיון יהיה מיותר בעיני.
ב'. אני לא תומך בעובדות. הם היו וישארו להיות קיימים בין אם ארצה או לא ובין אם אתמוך בהם או לאו. ואני לא, אבל הם עדיין קיימים. אנחנו לא אנשים חופשיים, מה לעשות. וטוב שכך, משום שבדיוק לכן אין פלא שנגע הפלורליזם להפגיש ילדיך עם כל צרוע וכל זב לא פגע במחנינו הקדוש: סמים, אלימות, אונס, עבודות זרות ושאר מרעין בישין, לפחות לא כמו שהוא פגע במחנות הפתוחים והחופשיים שלכם כלפי כל דעה נפסדת.
ג'. בלי נדר, אשתדל לברר את מלוא הפרטים של המחקר הנ"ל.
ד'. עדיין לא השתכנעתי שהעיקרון "מדינה אחת = צבא אחד" אינו עיקרון נאצי מובהק. כמדומני שאפילו הסכמת איתי שהוא *גם* נאצי מובהק, אבל גם משהו אחר: "נאור יותר", כאילו שהנאצים לא היו מספיק נאורים ומשכילים. בכל מקרה, את הטענה כלפי העיקרון הזה, טענתי כתגובה לעדית למעלה כשהיא ביטאה אותו בפומבי כעיקרון שיש לחקותו. לא אני בחרתי בו מלכתחילה בכל מהלך הדיון כאן כ"טיעון המחץ" לביקורת שיש לי עם החלטת ראש אכ"א. בסה"כ הגבתי עליו ואתה הסכמת איתי לגבי אותה נקודה לו ייחסתי. אני עקבי בעמדתי בדבר הפגעים הרוחניים שעשוים להיווצר במפגש אינטנסיבי עם חברה חופשית ועוד במסגרת סגורה ונוקשה. בפעם הבאה, הייתי ממליץ לך שבמקום לייחס למתדיין איתך שקרנות ורמאות, כדאי שתעבור על כל הדיון ועל השתלשלותו הכנה, לפחות על מנת שלא תצא שקרן בעיני אחרים. הפעם אני מוחל לך על הפתילה הקצרה.
ה'. לא ממש. טענתי היתה שלא מדובר בגיוס צבאי מעורב כאקט של "חזרה בשאלה", שהרי הבעתי תקווה עמוקה מהלב שאקט הפוך לו עתיד להתרחש: "חזרה בתשובה" של המסורתיים והמתנדנדים למיניהם לכיוון חיזוק ערכי המצוות שלהם. לדידי לפחות, חזרה בשאלה נובעת ממצב שבו הדתי מחליט מעצמו לחדול מלשמור מצוות ולא שאחרים משפיעים עליו לרעה. כך שאני לא בדיוק חושש מ"חזרה בשאלה" אידיאולוגית, אלא נטישה רכה ואמוציונלית לחלוטין של השפעה חברתית לא בריאה בחברה מעורבת.
ו'. תחשוב קצת. לא את הכול יכניסו לך כמו אימא עם כפית של כסף לפה...
ז'. הפסול אינו בך כאדם, אלא באורח החיים המוטעה שאתה כחילוני חי, אשר עלול לקלקל את השורות המושקעות שלנו. ועלי להיזהר מכל צורה של קלקול, כמובן.
|
|