|
||||
|
||||
*הכל* נמדד אצלך דרך הפריזמה של דתיים חילוניים? שום נושא אחר אינו קיים? |
|
||||
|
||||
מה את רוצה בדיוק? מדובר בנושא שבו הנערים העולים הם *חילונים* לוודאי (אחרת לא היו קוראים את ספר התורה ודורכים כאחרוני האנטישמים של אירופה על סידורי התפילה) והמוכים הם במקרה זה *חרדים*, המוכים בוודאי בשל חרדיותם. |
|
||||
|
||||
אה, הפרשנות הזו היא רק משום שזו הכותרת שניתנה לאייטם. אנחנו לא באמת יודעים שדת היא הסיבה לאלימות. לצערנו, יש מספיק מקרי אלימות נוער שנובעים משעמום ובלי סיבה. |
|
||||
|
||||
לפי העיתונות המקומית המקרה הזה הוא רק האחרון בסדרה של אירועים בעלי אותם מאפיינים (וכנראה אותם תוקפים בכולם). |
|
||||
|
||||
אהה, אז אני חוזרת בי. עיתונות ישראלית מקומית לא רווחת כאן, אלא אם כן היא מקוונת. |
|
||||
|
||||
אני נוטה להאמין שבמידה ואכן היה מדובר בעוד מקרה שגרתי של אלימות נוער שנובעת משעמום וספונטניות, מעשים שבכל יום עד כי מדווחים כבר בעמודים האחרונים בעיתונות היומית בארץ, לא היית זוכה לדיון בפני עצמו על כך. כל העלאת הדיון הזה באייל מזכירה לי ויכוח נושן ביני לבין דובי וחבריו האם יש דבר כזה אלימות כלפי חרדים או לאו. ראי פתיל שמתחיל בערך בתגובה 232360 בכל מקרה, כדאי שתקראי את מלוא הקונטקסט של הידיעה כאן, לפני שתגיבי להבא: "לאחר כמה ימים נכנסו הנערים לישיבה בעיר, התפרעו וקיללו את הנוכחים. אחד מהם קרע ספר תורה, ואחר זרק כמה ספרים על הרצפה, ירק עליהם ומעך אותם ברגליו. במקרה שלישי, בחודש דצמבר, שוב תקפו השלושה אדם חרדי ברחוב, הפילו אותו לכביש, והחלו לבעוט בפניו וגרמו לו חבלות חמורות". |
|
||||
|
||||
אורי, נניח, רק נניח, שאיזה חרדי היה הולך ושורף בתי בושת על עובדותיהן. האם היית אומר שהאיש הזה מאפיין את הקהילה החרדית, או שהוא חריג בה, ואינו איש דתי כלל כי איש דתי לא ירצח אנשים? כעת, ייתכן שאתה מבין מדוע המסגרת הרחבה שאליה אתה מכניס את המושג "חילוני" מעט צורמת. קרוב לודאי שהחוליגנים הללו הם חילוניים, אולי אפילו אתאיסטים, אבל אם כך, כדאי להתחיל להגדיר תת מגזרים בתוך החילוניים (בוא נעשה הפרדה גסה: חילוניים "מוסריים" וחילוניים "לא מוסריים"). |
|
||||
|
||||
מסכים איתך. רק שמשום מה נדמה לי שכבר היה איזה דיון מפורש באייל ממנו השתמע כי "החרדים" כאוכלוסייה וככלל "הידו אבנים בשבת בבר-אילן". וכזכור לי, כאשר העליתי נקודה דומה לשלך בנימת ביקורת על ניסוח הידיעה לדיון, קמו עלי לבולעני חיים. משום מה, העניין הזה הוא חד-סטרי או לא סטרי כלל ומשרת את האינטרסנטים משני הצדדים. אתה יודע למה? |
|
||||
|
||||
קשה לקרוא למה שהיה אז 'דיון' היות ואתה נעלמת מבלי להשאיר עקבות (קשה לעקוב אחר כל ההתחזויות שלך, מצטער) אין כאן שום חד סטריות, תביא לי בבקשה עיתון חילוני התומך במעשי הצעירים האמורים, תפנה אותי לתמיכה של ציבור כלשהו בתקיפה ותשלח לי פשקווילים אשר ניתלים באופן קבע ברחוב שנקין על מנת לעודד פעולות מסוג זה. אחר כך אולי נדבר על חד סטריות. על מנת לא להפוך את חייך לקשים מידי, אני מוכן למנות בפניך את אופני התגובה האופיניים לך: א. תעלם. ב. תאמר שאתה תחפש איזה מאמר מגליון 'פילפילון תש"ט' ותשכח מזה. ג. תופיע כאן בתור 'חילוני שונא חרדים' ותשכח למחוק את הדוא"ל שלך. ד. תתקשר לביל גונן לקבל עצות. רק תבחר... |
|
||||
|
||||
ברשותך, רק אזכיר לך את הדיון ההוא עליו דיברתי בתגובתי, שניתן להתחיל בו מהתגובה 199867 . אתה נכנסת איתי לדיון שם בתגובה 199915 וכמדומה שלא נעלמתי לשום מקום, לא התחזיתי לאף אחד אחר שם, לא הבטחתי הבטחות סרק וכו'. התדיינתי איתך באותה רמה של התדיינות בתולית שאפיינה אותי אז, במבט לאחור, עם כל המגרעות שבה. וזה שלא הגבתי לך על כל פסיק בדבריך, אומר אחת מן השתיים: או שאין לי מה להגיב ו"שתיקה כהודאה" או שאני לא חושב כמוך ואין לי הכוח להמשיך יותר בדיון כי ממילא הבעת עמדתי תיפול על אוזניים אטומות. משהו שקורא כאן כמעט לכל אחד ואחת, לא משהו שאופייני רק לי, כפי שהינך מתיימר לייחס לי דמוניזציה. אגב, בתגובתי עליה בחרת להגיב כעת, אני לא מסיק שמדובר בחד סטריות אלא מתלבט ולבסוף מסיק ש"לא סטרי כלל ומשרת את האינטרסנטים משני הצדדים". |
|
||||
|
||||
סטרי= צדדי, הפונה לכיוון מסוים. המשפט: ש"לא סטרי כלל ומשרת את האינטרסנטים משני הצדדים", ממש לא מובן. |
|
||||
|
||||
המשפט במלוא הקונטקסט: "משום מה, העניין הזה הוא חד-סטרי או לא סטרי כלל ומשרת את האינטרסנטים משני הצדדים": תגובה 278620 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |