בתשובה לחיים לוינסון, 09/07/01 1:37
פחיות ופלאפון. 27745
ראיתי מכונה כזאת עובדת באיטליה, אצל חברת סלולר ששמה Omnitel. לכל מכונת משקאות יש מספר מזהה, והמשתמש שולח SMS עם זיהוי המכונה שמולו וזיהוי המשקה הרצוי. בתגובה משחררת המכונה את הפחית המבוקשת תוך כמה שניות, והחיוב נעשה אכן באמצעות חשבון הטלפון. גם בחברת Sonera הפינית פועלים שירותים דומים, ואני מאמין שתוך חצי שנה עד שנה אפשר יהיה למצוא מכונות כאלה כמעט בכל מדינה במערב אירופה.

הטכנולוגיה, אם כן, בהחלט קיימת. לא ידוע לי אם ומתי מתכננים להשיק שירות דומה גם בישראל.
לסבך דברים פשוטים 27747
הודעת SMS? למה לסבך דברים? למה לא לתת לכל מכונה מספר טלפון, וכל מה שצריך הלקוח לעשות זה לחייג אל המספר הזה? (המספר יכול להיות קו "057", או "1900", או איך שבזק לא קוראים כעת לשירות הזה).
לסבך דברים פשוטים 27750
אני לא יודע אבל אני יכול לשער שלפחות אחת הסיבות היא שבאיטליה השימוש ב-SMS הוא מאד נפוץ ומקובל (הרבה יותר מאשר בישראל), ואולי יותר נוח למשתמשים להקליד ולשלוח הודעה מאשר לעבור דרך תפריט של IVR ("הקש 1 לקולה, 2 לפפסי" וכו'). יכול להיות גם שזה יותר פשוט מבחינה לוגיסטית, כי הסליקה צריכה הרי להתבצע במחשב המרכזי לפני שהמכונה תקבל את האישור לשחרר את המשקה.
לפשט דברים מסובכים 27765
עוד יותר פשוט: הטלפון הסלולרי יכול לכלול barcode reader וקריאת הברקוד הצמוד למוצר המוזמן יגרום לביצוע העיסקה כולה.

מובן שיתכן גם משהו מקביל לברקוד, קל יותר לשימוש (בעידן ה-bluetooth).
לפשט דברים מסובכים 27772
פתרון מבוסס bluetooth יהיה עדיף על קריאת ברקוד לאור העובדה ש-bluetooth הוא פרוטוקול דו-כיווני וקריאת ברקוד היא תהליך חד-כיווני שיחסוך סה"כ את הקלדת זיהוי המכונה וסוג המשקה.

בכל אופן, לדעתי אפילו צורת היישום הנוכחית (באמצעות SMS) היא מספיק טובה ומספיק נוחה עבור המשתמש הממוצע, אבל מסתבר שאפילו היישום הפשוט הזה הוא בעייתי - עובדה שלוקח לחברות הסלולר שנים להפעיל אותו באופן מסחרי.
לפשט דברים מסובכים 27774
צא וחשוב: צריך להתקין רכיב תקשורת (קווית או אלחוטית) במכונה. צריך שמערכת-החיובים תציג זמינות של הרבה מעל 99%. ומה מרוויחים מזה? עדיין צריך להגיע אל המכונה בתדירות גבוהה כדי לחדש את מלאי הסחורה. האמנם צפוי הגידול במכירות לכסות את ההוצאות?
לפשט דברים מסובכים 27776
מה שמרוויחים מזה הוא בידול מול המתחרים (עד שהם ישיגו פתרון דומה) ותדמית של מוביל טכנולוגי שמשיק שירותים חדשניים, שלא לדבר על העמלות מהמכירה, שבנקודות מכירה מסוימות יכולות להיות הכנסה משמעותית. אין לי מושג מה העלות של מקלט סלולרי מהסוג שנדרש להתקין בכל מכונה (לדעתי זמינות מערכת החיובים איננה בעייתית כבר היום), אבל אפשר להוריד חלק מהעלות הזאת מתקציבי הפרסום והשיווק העצומים של חברות הסלולר שכן שירות כזה עשוי לתרום לתדמיתן הרבה יותר מעוד שלט חוצות או תשדיר פרסומת בערוץ 2.
לפשט דברים מסובכים 27784
מה שיגדיל מאד את המכירות הוא ביטול הצורך להזדקק לכסף קטן. כיום הרבה יותר קל להשיג טלפון סלולרי מאשר מטבע של 5 ש"ח.
לפשט דברים מסובכים 27871
סביר להניח שזה רק ההתחלה, ובשלב זה העסק עדיין לא כדאי כלכלית. מתי שהוא יהיה גם אפשר למלא דלק ולחייב את חשבון הפלאפון, וכו וכו.
מעין כרטיס אשראי נוסף.
הרצל אביטן 27755
"באיטליה הקמתי את הארנק האלקטרוני" ?
באחת התערוכות לפני שנתיים 27756
בישראל זכיתי לשתות פחית קולה ממכונה שמבצעת את העסקה דרך הסלולר. שנים מדברים על זה שמס' הסלולר יהיה מס' ייחודי של אדם, שישמש גם מס' האשראי שלו וכדומה.
ובקשר להערה של דובי על המחשב, הרי שהמחשב שלך אוגר בתוכו נתונים, אבל לא משתמש בהם כשהמחשב מכובה. בטלפונים יש עוד מקורות אנרגיה כמו הבטריה של השעון (שממשיך לפעול גם כשאין בטריה).
ובקשר ליכולות הזיהוי, הרי שכיום בטכנולוגיות שמשתמשים בהן בארץ ניתן לאתר כל מכשיר של כל רשת ברדיוס של 50 מטר, ובעזרת הגדרת מרחב אווירי ספציפי, ניתן לצמצם את את הטווח ולהגיע לאיתור סיגנלים חוזרים עד למרחק של 10 מטר.
ע"י אורך הסיגנל שנשלח מהמשדר הספציפי באותו אזור ועד לתגובה של המכשיר
תוכיח 27796
אשמח מאד לקבל סימוכין כלשהם לשתי הטענות (שטלפון סלולרי יכול לתפקד כמכשיר טלפון - לא כשעון - ללא סוללה, ושניתן כיום לאתר מנויים סלולריים בישראל ברדיוס של 50 מטר). אם להתבטא בעדינות, שתי הטענות לא נשמעות לי מאד מבוססות, וזאת עוד בלי להוסיף את יכולת הציתות שטעונה הוכחה כשלעצמה ואת היכולת לצמצם את רדיוס האיתור ל-‏10 מטר שנשמעת לי מאד לא רצינית.
נטל ההוכחה 27810
בתור עובד בכיר בחברה העוסקת בטכנולוגיות סלולריות, אודה אם תוכל אתה להתייחס לעובדה/טענה/הנחה/ספקולציה, שטלפונים סלולריים יכולים לשמש כמכשירי ציטוט.
בנוסף, ציינת כי כבר כיום עוברים נתוני המיקום לצד שלישי, גם ללא צו של בית משפט. האם אתה יכול לפזר מעט את הערפל? על פניו נראה שהדבר מנוגד להסכם בין הלקוח לחברת הסלולר.
נטל ההוכחה 27839
בהודעה על האזנת סתר יש לכתוב ציתות (ולא ציטוט שפירושו חזרה על משפט שנאמר או נכתב בעבר).
שגיאת הכתיב היא שלי 27990
מבקש את התנצלותכם. קשה לי להבטיח שטעויות כאלו או אחרות לא יחזרו על עצמן בעתיד, אך בהחלט אשתדל יותר.
פליטת קולמוס? 28024
אם שגיאת הכתיב היא שלך, מדוע אנו צריכים להתנצל? :-)
נטל ההוכחה 27852
למיטב ידיעתי ציתות כפי שתואר כאן אינו אפשרי.

לגבי מה שקורה היום עם נתוני מיקום אני חוזר ומדגיש: כיום מופעלים השירותים הראשונים מבוססי המיקום ע"י שיתוף פעולה בין חברות הסלולר לחברות צד-שלישי, אך השירות מושק ע"י חברת הסלולר, ממותג על ידה, והיא האחראית לו מכל בחינה שהיא. אני לא חושב שיש פה הפרה של תנאי ההתקשרות עם הלקוחות, אבל גם בצד המשפטי של הדברים, כמו בענייני ציתות והפעלת טלפונים ללא סוללות, אני ממש לא מתיימר להבין הרבה יותר מאחרים ויכול לכתוב רק את דעתי האישית.
גם במחשב השעון ממשיך לזוז 321286
''''
פחיות ופלאפון. 28242
"סלקום" הודיעה ביום חמישי על הפעלת שירות תשלום-דרך-הסלולר בכמה תחנות דלק של "דור" ו"אלון", המתוכנן להתרחב לעוד תחנות של חברות אלה. השירות פועל באמצעות חיוג, ולא באמצעות SMS, שאינו זמין לכל לקוחות "סלקום". נציג החברה שהציג את השירות (פרסומת מסחרית חינם באדיבות חברת החדשות הישראלית) ציין את הכוונה להרחיבו גם למכונות למכירת משקאות. ההבדל המשמעותי, לדידי: בתחנות דלק כבר קיימת תשתית תקשורת (לצורך חיוב כרטיסי אשראי), ולמכונות-מכירה בד"כ אין תשתית כזו.
פחיות ופלאפון. 28257
נו אז מי אמר שהם לא קוראים את האייל?
פחיות ופלאפון. 28284
האם צוין שם שהחיוב בפועל ייעשה דרך חשבון הטלפון החודשי (כלומר, בחשבון יופיע גם סעיף "דלק") או שטרם הגענו לשם?
פחיות ופלאפון. 28293
החיוב - בחשבון הטלפון. לדעתי בכך ''סלקום'' מזמינה לעצמה צרות.
פחיות ופלאפון. 28318
ואולי יש בכך אור בקצה המנהרה.

אחד המעכבים הגדולים ביותר של התפתחות רשת האינטרנט כיום הוא היעדר שיטה סבירה לגביית micro-payments. חיוב דרך חשבון טלפון נראה לי שיטה סבירה בהחלט. השאלה היא באם ניתן לשכלל את המערכת כך שבכל פעולה תיגבה עמלה זעירה ביותר, ובכל זאת הפעלת כל המערכת תהיה רווחית.
ובממלכה אחרת לגמרי... 28319
כבר דש בכך סקוט מק'קלואד:
וגם חטף (פה, למשל):
והחטיף בחזרה, לאחר מכן:
למרות שעכשיו העניינים נרגעו:
פחיות ופלאפון. 28417
ויש כבר מי שעושה
פחיות ופלאפון. 28330
המוטיבציה העיקרית מאחורי הרעיון האופנתי של m-commerce (קיצור של mobile commerce, שהוא מסחר ובעיקר קניות באמצעות מכשירים ניידים) היא שלכל חברת טלפוניה יש כבר תשתית מוכנה של גביית סכומים מהמנויים על בסיס חודשי, ולכן העלות השולית של מוצרים ושירותים נוספים שעליהם ישלם המנוי תוך שימוש באותו מנגנון היא נמוכה יחסית. הקוץ באליה הוא שבשביל שזה יצליח, גם בהנחה שהטכנולוגיה תענה יום אחד על הצרכים, חייבת חברת הסלולר להמציא את עצמה מחדש בתור חברת שירותים כללית ולהתייחס לעיסוקה המרכזי (מכירת זמן אוויר) כמקרה פרטי של מכירת שירות ולא כלב העסק. בזה בדיוק עסק המאמר המקורי.
למה להמציא מחדש? 28338
מדוע חברות הסלולר לא פשוט יתאחדו עם חברות כרטיסי אשראי, (נקבל חברות סליקה-סלולרית) לא נצטרך יותר מזומן, כי הכל בסלולרי (נגשים בעקיפין את רעיון הארנק האלקטרוני על כל יתרונותיו), והעולם יהיה מקום טוב יותר.

או שזה לא יקרה.
למה להמציא מחדש? 28355
רעיון פנטסטי
למה להמציא מחדש? 28410
לבקש שהחברות יתאחדו זה קצת מרחיק לכת. אני מסכים שאפשר היה לצפות לסוג של שיתוף פעולה ביניהן. הבעיה העיקרית שבולמת מהלכים כאלה היא השאלה של מי יהיה הלקוח. היום ברור שמחזיקי כרטיס אשראי הם לקוחות של חברת האשראי ומחזיקי טלפון סלולרי הם לקוחות של המפעיל הסלולרי. שיתוף פעולה ביניהם ידרוש שאחת משתי החברות תיקח את ההגה והשניה תספק לה שירות כקבלן משנה (קבלן של סליקה אם זו תהיה חברת האשראי או קבלן שמזרים הוראות ביצוע אם זו תהיה חברת הסלולר), מה שאומר שאחת מהחברות תאבד את משתמש הקצה כלקוח ישיר וכך תאבד מערכה.
למה להמציא מחדש? 28426
אבל מצד שני חברה אם שרות כזה תרוויח המון לקוחות חדשים שישמחו להשתמש בטכנולוגיה כזו.
העתיד כבר כאן 29217
"חברת ריסטורה טים מתכוונת להשיק בשנה הבאה שירות שיאפשר רכישה של מוצרים ממכונות אוטומטיות בעזרת הטלפון הסלולרי; סמנכ"ל השיווק בחברה: "תוך שלוש שנים מחצית מהרכישות במכונות יתבצעו דרך המכשיר הסלולרי""

העתיד כבר כאן? 29327
תודה על הקישור. לצערי, תעשיית הסלולר (העולמית, לא רק המקומית) מפורסמת באי-עמידה בלוחות זמנים, כך שאם מישהו מבטיח לנו משהו בעוד שנה, סביר שנראה את השירות הזה פועל מסחרית רק בעוד כמה שנים טובות.
העתיד כבר כאן, וזה סופי. 31272
סלקום ו"משקר" משיקות את שירות הקנייה-ממכונות-שתייה-באמצעות-הסלולר שלהן.

אוף 31289
ואני רציתי שהם יאכלו את הכסף מכרטיס הסטודנט שלי, במקום את המטבעות מהחבילה שנועדה לכביסה.
(למי שלא מזהה - משקר זה מכונות הלא-קפה שמפוזרות בכל חור אפשרי, ולא עובדות כשצריך אותן.)
פחיות ופלאפון. 232234
מאוד מעניין הדיון שלכם אבל מישהו יכול אולי להתייחס לרעיון של מכשירים לטעינת טלפון נייד (כן, כן) כאשר הוא נגמר באמצע קניון, טיול וכדומה? יש כאלה מכשירים בקוריאה. האם נראה לכם יעיל? האם שמעתם על זה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים