|
||||
|
||||
נראה כי בכל גשוש או חללית מחקר מכשירי מדידה מתקלקלים, ופשוט אין redundancy. כל כך יקר או מסובך להוסיף כפילות וגיבוי למכישירי המדידה שמעדיפים לקבל תוצאות חלקיות? כלומר, במקרה של הויגינס, מלכתחילה היו רק שני מכשירים, אז למה לא ארבעה? |
|
||||
|
||||
כן, זה כל כך יקר ומסובך מדובר באב טיפוס שנבנה בעבודת יד |
|
||||
|
||||
זו שאלה של תוספת משקל. כל ק''ג נוסף מעלה את מחיר השיגור בהמון כסף. כפלויות עושים רק לרכיבים החיונים שבלעדיהם החללית תפסיק לתפקד לגמרי. החלל הוא סביבה עוינת מאוד לא רק לבני אדם אלא גם לציוד מכני ואלקטרוני. המכשירים הם עדינים מטבעם (כדי להשיג תוצאות מדויקות) ולכן מתקלקלים לפעמים עקב חשיפה לואקום, טמפרטורה נמוכה, טלטולי השיגור, רוח השמש וקרינה קוסמית. וגם עקב טעויות אנוש ביוצור. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שרק עלות השיגור משחקת פה תפקיד, גם הציוד עצמו הוא מאוד יקר וכל חלק הכי קטן מיוצר באופן חד-םעמיבמיוחד לצורך אותו רכב חלל ספציפי. |
|
||||
|
||||
הציוד יקר בפני עצמו (בנוסף לשאלת המשקל) כי הוא נבנה במיוחד לעמוד בסביבת החלל ונבחן בצורה יסודית לפני השיגור. הרבה מכשירים מדעיים אינם מיוצרים באופן המוני, ולפעמים אפלו חד פעמי. כך שזה לא נורא יוצא דופן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |