|
||||
|
||||
אתה לא קראת לי גזען, בדיוק כפי שאני לא קראתי לך בור וטפש. הכותרת של ההודעה שלך נועדה להעביר את הרושם שאני גזען. גם ההתנשאות שלך ("האם מדובר בכמה מחבריך הטובים ביותר?") מעידה על הלכי הרוח שלך. לגופו של ענין, הכללות בנוגע לדפוסי התיישבות הן חיוניות כאשר הנושא הנדון הוא הקמת מקום יישוב. אין טעם להקים יישוב ערבי חדש אם אין לחץ התיישבותי להקמתו. בשום מקום לא כתבתי שכולם כאלה, משום שכלל לא דיברתי על אנשים בודדים. אני מכיר לא מעט פלשתינאים שעזבו את מקום הולדתם. כולם גרים ביישובים בעלי רוב יהודי. השאלה שנשאלה היתה אם מישהו ניסה להקים כפר ערבי חדש ולא הצליח משום שהמערכת שלנו לא איפשרה לו. על כך לא זכיתי לתשובה נורמלית. חוסר טאקט קיצוני? על מה אתה מדבר? האם נראה לך שערבי ייעלב מניתוח דפוסי ההתיישבות במגזר הערבי? מנסיוני - לא. אני עדיין ממתין לפירוט נסיונך או נסיונו של מישהו שיעיד שאין זה כך. גם אם שמעת על כך מכלי שני, ואתה יודע שערבי נעלב מניסוח כזה - אדרבא. בינתיים - לא השתכנעתי. |
|
||||
|
||||
האם יש טעם להקים יישובים יעודיים? "עיר דתית", "כפר ערבי", "יישוב קהילתי לאנשי צבא קבע"? |
|
||||
|
||||
אם מותר להעביר חוק על מנת לשחרר אדם יחיד, מדוע שלא יהיה אפשר להקים יישוב לסוג מסויים של אנשים? |
|
||||
|
||||
ישנם אנשים שיש להם העדפות מסויימות שכוללות התנהגות של הסביבה הקרובה שלהם. ולכן ישנם ישובים שמי שרוצה לגור בהם מראש צריך לדעת שעליו להתנהג על פי כללים מסויימים. למשל, במושב דתי לא נוסעים והשערים סגורים בשבת. אגב, זה לא מונע מהתושבים לנסוע בשבת, הם רק צריכים לחנות את ריכבם מחוץ לשער הישוב (דוגמא מהחיים). בעזוז (יישוב של 10 משפחות בנגב), גם יש כללים, אין לבנות כבישים אלא דרכי עפר בלבד, צבע הבתים חייב להיות לבן עד חום בהיר, וכל משפחה אמורה (יכולה עד חייבת, אני לא סגור על זה) לנהל עסק תיירותי כלשהו במקום מסויים בקרבת היישוב. לכל יישוב קטן ישנה וועדת קבלה, המחליטה על קבלת אדם/משפחה ספציפית הרוצים לגור ביישוב תוך נכונות לחיות על פי הכללים של היישוב. |
|
||||
|
||||
אם אנשים רוצים בכך - יש להקים יישובים ייעודיים, ובלבד שיש מסה קריטית מספקת לכך, וההקצאה אינה באה על חשבון מישהו אחר. הרי יש לנו כבר ערים דתיות. אני אפילו מעדיף להגדיר יישוב עם חוקים שונים מאלה שבכלל המדינה כשמורה. מצידי - שבני ברק תהיה שמורה דתית ואז אסכים שחוק המדינה יאסור שם על נסיעה בשבת. במחשבה שניה - בני ברק היא עיר מעורבת חילונית/דתית והיא דוגמא לא כל כך מוצלחת לרעיון השמורה, אך אני מקווה שכוונתי ברורה. ואם נחזור לפלשתינאים - אם יש מספיק פלשתינאים הרוצים להקים יישוב חדש, יש לאפשר זאת. |
|
||||
|
||||
בוא נראה אם אני מבין: יישוב דתי - יישוב בו אסורה הנסיעה בשבת; יישוב ערבי - יישוב בו.... ? לא, אני לא חושב שהבנתי. |
|
||||
|
||||
זו בדיוק הנקודה. היות ואין צרכים נפרדים לערבים, הם יכולים להתיישב באופן חופשי בכל יישוב קיים, כולל אלה בעלי רוב יהודי. זהו הסבר אפשרי לכך שלא הוקמו יישובים ערבים חדשים. ככל הידוע לי - מאז קום המדינה לא הוקמה אף עיר יהודית. הוקמו ערים ישראליות. אבל אם קבוצה תבוא ותגיד שברצונה להקים יישוב ערבי טהור, שבו לא תורשה ההתיישבות למי שאינו ערבי, יש להתחשב בבקשה זו. |
|
||||
|
||||
יישוב בו השילוט העיקרי הוא בערבית, יישוב בו יש מסגד או כנסיה במקום בית כנסת, יישוב בו בבית הספר מציינים את חג הקורבן או חג המולד במקום את שבועות, יישוב בו המאפיות נשארות פתוחות בפסח ללא חשש שחלק מתושבי המקום ייפגעו וכו' וכו'. _______ העלמה עפרונית בהצתה מאוחרת |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |