|
||||
|
||||
ברגע שמנסים לתת תוויות לעל אדם הניטשיאני הרי מפסידים את רוח העל אדם, ניסיון טאנטלי שהכשלון מובנה בתוכו. ובכל זאת, יש מידה של אגואיזמוס באוברמנטש אך ניטשה מנסה לתאר מישהו הגדול מסכום חלקיו, מישהו חסר מחויבות, אשר לא ניזקק לעזרים, איננו מוביל ואיננו מובל, מי אשר השתחרר ממוסר העבדים ושהרצון לעוצמה מהווה אצלו אלאן-ויטאל - כח החיות/החיים שמניע את הטבע. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את הודעתך. מה זה על-אדם?(אם אפשר להסביר את זה על דפי פורום זה, או שאני אפתח ספר?) 'אגואיזימוס' ו'אובמנטש' הם שגיאות דפוס, או מונחים שאני לא מכיר? סער הלא ביישן. נ.ב. לרשום לעצמי לקרוא את ניטשה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |