|
||||
|
||||
חוקי נירנברג היו השלב הראשון בדרך להשמדת יהדות אירופה. ההשוואה בין חוקים גזעניים, ששוללים את אזרחותם של בני אדם על סמך מוצאם ועוד, מהווים את השלב הראשון בדרך להשמדת אותם אנשים, להעברת אנשים מבתיהם לתוך שטח מדינת הריבונית, תוך כדי פיצויים נדיבים, ושמירה מלאה על כל זכויותיהם האזרחיות, מזלזל בשואה. |
|
||||
|
||||
גם כשחוקי נירנברג התקבלו, אף אחד לא חשב על רצח עם. מטרתם היתה לבצע דה-הומניזציה של היהודים, באותה צורה שהכינוי "מתנחבלים" שאיזשהו מנוול אלמוני השתמש בו כאן נועד לבצע דה-הומניזציה של יהודי יש"ע. דמם של היהודים בשטחי יש"ע (ובעיקר ברצועת עזה) הוא כיום מותר. מדינת ישראל לא הגיבה על נפילת מאות פצמ"רים על יישובי חבל קטיף כמו שהיא הגיבה (ובצדק!) על נפילת קסאמים בודדים על שדרות. ההתנתקות היא חוק גזעני - לפי התכנית יגורשו (!) כל היהודים, בשל היותם יהודים ועל סמך מוצאם, מבתיהם. אפילו הניסוח בו בחר שרון ("עד סוף 2005 לא יהיו יהודים ברצועת עזה") מזכיר מאוד את ה"יודנפריי". זכויותיהם האזרחיות, כמו זכות הקניין, חופש הביטוי (ע"ע ולרשטיין) וחופש עיסוק, בוודאי לא נשמרות בתהליך. ודרך אגב - אמנם לא בדקתי, אבל אחד הכותבים כאן (דב?) כבר הראה שסכום הפיצויים שהם אמורים לקבל הוא בודאי לא נדיב, אלא מעליב. |
|
||||
|
||||
כן, ולהבדיל, כשאתה מקלל את כל ה"אצילים", אתה לא עושה דה-הומניזציה? אז מה, מעכשיו, על כל כינוי נלבש טלאי? כמו שאמרנו, זילות. כמות המשאבים שהמדינה מוציאה על מנת להגן על תושבי יש"ע היא גדולה בהרבה מאשר מה שהיא משקיעה בשמירה על חייהם של תושבי המדינה עצמה. אם דמם מותר, דם כולנו מותר. ההתנתקות אינה גזענית, לפי התוכנית יפונו (!) כל אזרחי המדינה, על סמך אזרחותם. זכות הקניין לא נפגעת ברגע שמדובר בדיני נפשות וכשהם מקבלים פיצוי יותר מהולם. חופש הביטוי לא נפגע כלל, ע"ע ולרשטין. חופש העיסוק לא נפגע כלל. דרך אגב, כדאי שתבדוק, הלואי שיהודי אירופה היו מקבלים פרומיל מהסכום הזה או אפילו רק את חייהם. |
|
||||
|
||||
"אצולה" זה לא דה-הומניזציה (אלא אם כן אתה צרפתי מסוף המאה ה18 המצויד בגיליוטינה), בניגוד ל"מתנחבלים". |
|
||||
|
||||
''מתנחבלים'' זה לא דה-הומניזציה (אלא אם כן אתה רוצח מתנחבלים), בניגוד ל''אצולה''. |
|
||||
|
||||
אין מה לבצע דהומניזציה למי שרואה בהומניזציה רעה חולה. מי שמתיר את דמם של מליוני פלסטינאים בעזה בעבור זכותו להתישב שם,ומי שמתיר את דמם של מליוני ישראלים בשל הסכסוך שהוא מלבה.דמו אינו יותר אדום, מדמם של אלה שהוא מקריב על מנת שיוכל להגשים את הזיותיו המשיחיות. |
|
||||
|
||||
הצלחת לשכנע אותי. עכשיו אני מתחיל להבין את הפיתוח המואץ שעברה בשנים האחרונות רכבת ישראל. |
|
||||
|
||||
עד שלא יחדשו את הקוים לדמשק ולחיג'אז כל הפיתוח הזה לא שוה כלום. |
|
||||
|
||||
אני המנוול האלמוני. שורשיו המדוייקים של הביטוי "מתנחבלים" אינם ידועים לי. מכל מקום - אני שמעתי אותו לראשונה מפיה של ח"כ חייקה גרוסמן ז"ל, בין השאר ממארגני המחתרת בגטו ביאליסטוק, מפעילות המרד שם ואח"כ פרטיזנית, אשה שעשתה *כמעט* כמוך, שלא לומר, חלילה - לא פחות מהוד רוממותך, למען העם היהודי והמפעל הציוני. ההקשרים המדוייקים אינם זכורים לי כרגע, אך גרוסמן השתמשה בביטוי זה כמחאה על יחסם הגס והטורדני של המתנחבלים כלפי חיילי צה"ל - יחס מחורבן, מתנשא, עטוף בצביעות של "מה אתם מדברים? - אנחנו אוהבים אותם!", שימיו עתיקים מאוד, הרבה יותר משחלק מאיתנו היה רוצה לזכור, והרבה-הרבה לפני ימי אוסלו, לדוגמה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזכויות היוצרים שייכות לסילבי קשת. |
|
||||
|
||||
גם אני ראיתי את ייחוס הזכויות לקשת, ואולי שנינו ראינו אותו באותו מקום - אצל יובל רבינוביץ בפא"צ. מאחר והוא ייחס לנ"ל זכויות יוצרים על שני ביטויים בצמוד - "מתנחבלים", והביטוי *המאוחר הרבה יותר* - "ביביהו" - אני מתקשה לבטוח במהימנות זכרונו של יובל. גרוסמן השתמשה בביטוי המדוייק והנבון הזה, "מתנחבלים", לפני כעשרים שנה. במה עסק אז הביביהו? |
|
||||
|
||||
שורשיו של הביטוי אצל הגרפומנית בעלת הלשון הארסית, סילבי קשת. שימושו בידי חייקה גרוסמן (אם אמנם היא השתמשה בו, אני לא שמעתי או ראיתי התבטאויות ציבוריות שלה כך), עם כל הכבוד לפועלה המפואר בימי מלה"ע הII, לא מפחית מחומרתו, אלא רק פוגע בכבודה. |
|
||||
|
||||
"פועלה המפואר"? זהו? שום רמיזה שהיא בעצם היתה משתפית? שום חשד שמא היא קיבלה התמוטטות עצבים ברגע מכריע זה או אחר? או שהיא ניכסה לעצמה מעשי גבורה לא לה? הרי מדובר בחברת מפ"ם, סוציאליסטית וחברה באצולת הקרקע הנצלנית. |
|
||||
|
||||
ודייק: "פועלה המפואר בימי מלה"ע הII" |
|
||||
|
||||
ודי אם נזכיר את הסיפור הנפלא, המלא אהבת ישראל, מהימים האחרונים, על המתנחלים שניתקו את זרם המים לחיילים ששומרים עליהם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בעקבות פנייתו הנרגשת של ב. מיכאל במוסף השבת האחרון של ידיעות אחרונות, אני מתנדב לשים נפשי (אסמולנית) בכפי ולהסתיר ביום הפקודה אותך ואת בני משפחתך בבוידעם שבביתי (אין לי מרתף) למען לא ישיגוכם צפרני קלגסיו של שרון. אנא הודע לי מבעוד מועד אם בכוונתך לנצל הזמנתי זו, כדי שתהיה בפי תשובה לבאים אחריכם ברשימת ההמתנה. |
|
||||
|
||||
תודה על ההצעה אך אין צורך. יש לי בוידעם משלי. מעבר לכך, אני איני נתון לסכנה (כרגע) מציפורני שרון. דבר זה אינו פוטר אותי מלהרים את קולי 1, אפילו שאינני "אוסט יודן" בעל זקן עבות, עוזי ודובון, שיורק תוך כדי דיבורו. --- 1 כל הזכויות שמורות למרטין נימלר |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |