|
ברוס מריי ופורסט מארס היו ראשי שתי חברות מתחרות בתחום הממתקים. מריי היה המנהל הכללי של הרשי'ז, חברת השוקולד שהוקמה ע"י מילטון הרשי [שהחל את דרכו כעוזר מדפיס והקים את העיר הרשי בפנסילבניה עבור פועלי השוקולד שלו]. מארס היה מנהל החברה המשפחתית "מארס", שהוקמה ע"י אביו וכבר זכתה בהצלחה בשיווק ה"מארס באר". לטענתו של פורסט מארס, הוא עלה על רעיון לסוכריה כאשר שהה בספרד בתקופת מלחמת האזרחים שם, וראה את החיילים מצפים שוקולד בסוכר כדי שישתמר טוב יותר (יש אכן גם טענה שהוא גנב את הרעיון מהסמארטי'ז, אבל זה פחות מרתק, לא?). מארס גם השקיע 80% מהכסף, ונשאלת השאלה, אם כך, בשביל מה הוא היה צריך את מריי? התשובה פשוטה. מדובר על תקופת מלחמת העולם השנייה, ושוקולד היה מצרך במחסור. היחידים שלא היה להם מחסור בשוקולד היו אנשי הרשי'ז, שהיו ספקי השוקולד של הצבא האמריקני. התרומה של מריי לשיתוף הפעולה (פרט ל- 20% מההשקעה) הייתה אספקה סדירה של שוקולד. המוצר נקרא ע"פי ראשי התיבות של מארס ומריי - m&m's.
|
|