|
אולי לא הבנתי נכון, אבל הפסקה הבאה נשמעת לי כמו ביקורת דקה:
"ד"ר בן-סימון היא סטטיסטיקאית. הכלים המקצועיים שברשותה מיועדים להערכה ולמדידה. המרכז לבחינות ולהערכה זקוק לכלים הללו כדי למלא את התפקיד שלשמו הוקם על ידי האוניברסיטאות. מצד אחר, זכויות הפרט אינן כלולות בין יעדיו של המרכז לבחינות. נהפוך הוא: הבחינה הפסיכומטרית מעוררת שאלות בנושאים הקשורים בזכויות הפרט ומתנגדים רבים קמו לה במשך השנים."
כלומר, סטטיסטיקה היא לא הכלי המתאים לאבחון פרטים הסובלים מליקויי למידה. כמו המתודולוגיה הרפואית הסינית, שאינה בודקת כושרו של טיפול באמצעים "סטטיסטיים" (קרי: אדישים, לא אנושיים, פיחס) אלא תוך "התייחסות לפרט הייחודי והמיוחד".
|
|