|
||||
|
||||
אחוז החרדים ששינו את האידיאולוגיה שלהם ו''התלבנו'' (התחלנו) מוצלב לאחוז הכושים ששינו את עורם ו''התלבנו''. ע''ע מייקל ג'קסון מול ישראל סגל. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון שהאחוז שווה בקירוב? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כל החילונים של היום זה לא חרדים של פעם שמאסו באדיאולוגיה מיושנת? |
|
||||
|
||||
למה, מלחמת החורמה של מפלגת "שינוי" הגזענית היא כלפי החרדים של פעם? ואם כבר שאלת שלא לעניין הנידון, החילונים של היום הם לא כאלה שנולדו חרדים והתחלנו. הם בבחינת "תינוקות שנשבו" (מושג פלורליסטי ביהדות, שהחילונים לא מודעים לערכו הסגולי ביחסי החרדים כלפיהם). לרבים מהחילונים, אם בכלל יש חיה כזאת ולמעשה אין – אין שמץ של מושג מיהו חרדי באמת. רבים וטובים מהם התחרדו לאחר שנחשפו לאמת ההיסטורית שהחרדים מבטאים ודוגלים בה כאבותיהם. ע"ע אורי זוהר, פרופ' ירמיהו ברנובר ומפורסמים אחרים. אגב, רובם אינם מפורסמים בכלי התקשורת בארץ, מטעמים המובנים מאליהם. וחלק ניכר מקולות המצביעים שמקבלת מפלגת ש"ס משקפים ציבור זה. |
|
||||
|
||||
שלפי המיתוס שלך לא השתנתה לעולם. רבים ועוד יותר טובים התחלנו במהלך המאתיים שנה האחרונות. בשל החולשה של האידיאולוגיה החרדית וחוסר יכולתה לענות על אתגרי החיים המודרנים. |
|
||||
|
||||
מעניין לשמוע מה הם בדיוק אותם אתגרי החיים המודרניים שהאידיאולוגיה החרדית אינה יכולה להיענות לאתגרם. בשינוי מזמן איבדו כל רסן והפכו את ה*מלחמה באידיאולוגיה* ל*מלחמה בציבור* בהיותו מיעוט, שונה, אחר ושנוא בשל אלה ובשל האיום שלו על המשך חיותה של האידיאולוגיה החילונית הפוסט-מודרנית. |
|
||||
|
||||
שמעת פעם על תקופת ההשכלה? |
|
||||
|
||||
מימי לא שמעתי, רק קראתי את הספר הבא ואני נמצא בהתכתבות פורה עם מחברו מבר-אילן: מה זה קשור לנושא הדיון? ולמה אני האידיוט בכלל מגיב לטרול הזה? |
|
||||
|
||||
הקשר ההדוק בין הצלחה כלכלית ואידיאולוגיה שמאפשרת חופש ודמוקרטיה. בגולה החרדים נסמכו על הגויים שידאגו לכלכלתם הפיזית. בארץ הם נסמכים על שולחנם של החילונים. |
|
||||
|
||||
בגולה החרדים לא נסמכו על הגויים שידאגו לכלכלתם, אלא היו דואגים לעצמם במגבלות המסחר שהגויים הגבילו אותם. כך גם בארץ, לא מעט מהחרדים השתתפו ועדיין משתתפים בבנייה הלאומית של מדינת ישראל. על פי הנתונים המהימנים שבידי, למעלה מ-40% מקרב החרדים עובדים ומתפרנסים בכבוד. ובכספי המעשרות שלהם, הם מתחזקים ומשמנים את גלגלי עולם התורה להמשיך לנוע בדרך הישרה. לעולם התורה מגיעים על פי דין תקציבים מהמדינה, בדיוק כשם שאלה מגיעים על פי דין לתיאטראות ולממלכת החינוך הממלכתית החילונית והדתית. ומה שנוגע למשפט הראשון שלך, שאמור היה להשיב על שאלתי היכן האידיאולוגיה החרדית פשטה את הרגל. לידיעתך, החרדים חיים כמיעוט לגיטימי לכל עניין ודבר במדינות דמוקרטיות בכל רחבי העולם. והם מרגישים חופשיים בהחלטותיהם האישיות לא פחות מהאדם החילוני המצוי. |
|
||||
|
||||
זה אומר שכל אדם שני אינו עובד בחברה החרדית. ואחר כך אתה עוד מעז לטעון שהם אינם נסמכים על שולחנם של החילונים. |
|
||||
|
||||
מסכים עם המשפט הראשון. ובהתייחס למשפט השני אני רק תמהה באיזה ספר קפיטליסטי כתוב שחור על גבי לבן ששני בני הזוג צריכים לעבוד? ולמה האחד או האחת לא ילמדו מקצוע או אמנות או היסטוריה או ספרות והשני/יה יפרנסו? ובכלל, החרדים אינם נסמכים על שולחנו של איש מבין החילונים בארץ. הם נסמכים על אותם משלמי מיסים חרדים שעובדים ומשלמים כמוך למדינה את חובתם האזרחית. מה גם שהם נסמכים על הפילנטרופיה שמעבר לים, שגם מדינת ישראל נסמכת על שולחנם, אוהו נסמכת, זה לא מילה. |
|
||||
|
||||
התרומות שישראל מקבלת מחו"ל מהוות כאחוז1 מתקציב המדינה. אם זה נקרא להסמך "אוהו להסמך", אז אני חושש שיש לנו בעיה בהגדרת המושג המדעי "אוהו". 1 אני לא זוכר את המספרים, אז אני אהיה לארג' איתך: חמישה אחוזים. |
|
||||
|
||||
סליחה, כמה מיליארדי דולרים מעביר הבית הלבן בארה"ב לישראל מידי שנה? כמה מתוכם על ישראל להעביר לידי הנהגת הרשות הפלשתינאית? כמה מיליוני דולרים מידי שנה בשנה נתרמים לקופת האוצר של מדינת ישראל מעזבונות ומתרומות של פילנטרופים יהודים מכל רחבי העולם שהרעיון הציוני קוסם להם? ולכמה אחוזים מתוכם, העניין היהודי בפרהסיה של מדינת היהודים חשוב עד מאוד? |
|
||||
|
||||
לא הרבה. ארה"ב בעיקר נותנת ערבויות. המענקים מותנים בד"כ בשימוש בכסף לשם רכישת ציוד מארה"ב עצמה, כך שהכסף מוזרם חזרה לכלכלה האמריקאית. אין לי מושג כמה מהכסף אמור לעבור לרשות הפלסטינית. אני חשבתי שהאמריקאים מסוגלים להעביר כסף לפלסטינים בעצמם. אולי אתה מבלבל את הכספים האמריקאיים עם המיסים שישראל גובה מהפלסטינים ואמורה להחזיר להם. כמה מיליונים אכן נתרמים. כאמור, הסכום מגיע, במקרה הגרוע, לכמה אחוזים בודדים מהתקציב. כמה אחוזים מתוך אותם פילנטרופים הם יהודים רפורמים שהיו רוצים לראות את מדינת ישראל מקבלת אותם כשווים ליהודים האורתודוכסים? |
|
||||
|
||||
ידעתי שתשאל. נכון להיום, מעט הפילנטרופים הרפורמים והקונסרבטיבים מעדיפים לתרום את כספם ישירות למוסדות שלהם בארץ, מאז שכאלה קיימים כאן. ובמקומך הייתי שואל: מה מקומה של מדינת ישראל באידאולוגיה התיאולוגית של הרפורמה, למשל? ארה"ב מעניקה ערבויות, אבל לא רק. היא גם מזרימה מיליארדי דולרים לקופת אוצר המדינה הישראלית, גם בשל האינטרס שלה לתמוך במדינת ברית דמוקרטית שבתוך גוב האריות הערבי-הטוטליטרי, וגם בשביל שנעביר כספים לשיפור מצבה של הרשות הפלשתינאית שנמצאת בחלקה תחת שליטתנו, כחלק מהסדרי תהליכי השלום למיניהם. לא לחינם דעתה של ארה"ב חשובה לממשלות ישראל ומכרעת בעניינים מדיניים. ואם תבדוק טוב, תגלה שישראל אמורה לקבל המון כסף תמורת ההתנתקות מעזה. לאן הולך הכסף הזה? לחינוך, לביטחון ולשאר צרכיה של מדינת ישראל. ונניח שהינך צודק ואחוזי התרומות למדינת ישראל מיהודים ציונים-מסורתיים נמוכים יחסית. כמה אחוזים ממנת העוגה המחולקת בתקציב השנתי מגיעים בסופו של דבר לידי מוסדות החינוך-העצמאי ושירותי הדת בישראל? הערכתי הגסה, מדובר פחות או יותר באותם אחוזים. |
|
||||
|
||||
אותם אחוזים, אולי, אבל רוב רובו של תקציב המדינה מופנה לבטחון, שבפירותיו אנו חולקים שווה בשווה, ולרווחה, שם, במקרה הטוב אנו שוב חולקים שווה בשווה, ובמקרה הרע - החרדים מיוצגים יתר על המידה בקרב הנהנים ממנה. |
|
||||
|
||||
אם כה מהר שכחת, אני סבור שנשק "לימוד התורה" מגן על ביטחון תושבי המדינה. איפה כאן השווי בינינו בא לידי ביטוי? והנשק שלי הוכיח את עצמו לאורך ההיסטוריה לא פחות מהנשק הפיזי שלך, אם לא ידעת. (לדידי, מעמדם שווה ויש לשלב השימוש בשניהם לקראת הניצחון המיוחל על צבאות האויב.) החרדים לעולם לא יכולים להיות נהנים יותר משירותי הרווחה לעומת החילונים, משום שיחסם באוכלוסייה הכללית בארץ נמוך מאוד לעומת האוכלוסייה שאיננה חרדית מוצהרת. |
|
||||
|
||||
האם היית מוכן שצה"ל יניח את נשקו והחיילים יעזבו כאיש אחד את הארץ, או ילכו ללמוד תורה, איש איש כאוות נפשו? כי אם לא, סימן שאתה רואה חשיבות גדולה לקיומו של צה"ל. אני אינני רואה שום חשיבות לתלמידי הישיבות, ולא היה אכפת לי אם כולם עד אחד היו נוטשים את ספסלי הישיבה ומצטרפים לצבא. אמרתי שהם מיוצגים יתר על המידה, איש-שלא-קורא-את-התגובות-להן-הוא-משיב שכמותך, ומשמעות הדבר, אם טרם הבנת, היא כי הכספים שהם מקבלים כלל אינם בפרופורציה לחלקם באוכלוסיה, גם אם בשורה התחתונה הם מקבלים (הרבה) פחות ממחצית הכספים הללו. |
|
||||
|
||||
עד שאתה מטיח בי האשמות שווא של "איש-שלא-קורא-את-התגובות-להן-הוא-משיב שכמותך", טול קורה מבין שתי עיניך בעודך מגיב כסומא באפילה בקטע הראשון של תגובתך בהתעלם מהסוגריים שבתגובתי עליה הגבת. וזה שאינך רואה כל חשיבות מינימלית לדעותיו של השונה מדעותיך מזמן ידענו. אין חדש לקוראי האייל שכבוד מעלתו דובי קננגיסר, הצ'יף לשעבר, רחוק מלהיות ליברל ומתחשב בעמדת הזולת כלגיטימית, לפחות כשלו, אם לא יותר. אז מה עכשיו? שכל העולם יתחיל לרקוד לפי החליל החלול של דעותיך הנפסדות? העולם לא יהיה ורוד יותר, תהיה בטוח. רק עצוב למדי. לא הבינותי מה כוונתך ב"מיוצגים יתר על המידה"? כיצד ציבור מוגדר מאוד יכול להיות מיוצג יתר על המידה בנבחרי ציבור בכנסת ישראל או בדירקטוריונים או שד יודע איפה? כל ציבור מיוצג בהתאם לגודלו הדמוגרפי או האידיאולוגי הנתון, פחות או יותר. אגב, עיקר ההכנסות לאוצר המדינה ממס ההכנסה בא מן העשירון העליון (75%) ומהתשיעי (15%). כלומר, 90% ממס ההכנסה הכולל נגבים מן השכבות העשירות. ובשתי קבוצות-על אלו חלקם של החרדים תואם את חלקם היחסי באוכלוסייה. |
|
||||
|
||||
מתגובתך הם התקפה אישית. |
|
||||
|
||||
אין לי כל עניין בהתקפה אישית. בדיוק להפך, ידוע לי שבימים אלה דובי עורך את מאמרי. רק חורה לי שהאיש לכל אורך הדרך מבטל את עמדת הלא סוברים כמותו, כבלתי קיימים באופק. אני לא מצפה מאף אחד שיסכים, אבל שלא יבטל את האחר רק בשל דעותיו שאינן נוחות לאוזניים האמונות על ברכי הערכים עליהם חונך. בדיוק כמוהו, גם אחרים חונכו על ברכי הערכים השונים בתכלית השינוי מערכיו וזכותם להתקיים לצידו, כשווה בין שווים. הרי תחת איזה היגיון יש לדגול בערכי השיוויון לאור חוסר השיוויון המשווה שקיים בחברה האנושית באשר היא אנושית? אלא דווקא בשל השוני וחוסר השיוויון – עלינו לנהוג בשיוויון מעמדות וזכויות יסוד. |
|
||||
|
||||
אני עדיין נאלץ לתהות איזה חליל אתה מעדיף על פני חליל חלול. למיטב ידיעתי, כולם כאלו. אחרת זה מקל תיפוף. לא שזה משנה משהו. העירו לי שהגיע הזמן להפסיק את הדיון הזה, כי הוא באמת לא מועיל לאיש. לכן, אני רק אבהיר סוגיה אובייקטיבית אחת, ומשם אתה יכול להמשיך לשוחח עם עצמך: אם קבוצה א' מהווה 15 אחוזים מהאוכלוסיה, ומקבלת 30% מתקציב כלשהו שמיועד לכלל האוכלוסיה, הרי שיש לה ייצוג יתר בקרב הנהנים מאותו תקציב. אם עדה מסויימת מהווה 40% מהאוכלוסיה, אבל 80% משרי הממשלה, הרי שיש לה ייצוג יתר בקרב הממשלה. אם מגדר כלשהו מהווה 51% מהאוכלוסיה, אבל רק 10% מחברי הכנסת, הרי שאותו מוגדר סובל מתת-ייצוג בפרלמנט. מה לא ברור פה? והייתי מציין שמעולם לא הבאת ביסוס לטענה שבשורה האחרונה שלך, למרות שאתה שב ומציין אותה בכל רחבי האתר, אבל אני לא אגיד את זה, כי סיימנו את הדיון. |
|
||||
|
||||
כן ! תברח ! תברח עם הזנב בין הרגליים ! למה לא... |
|
||||
|
||||
ההסבר שלך לכוונתך במשפט הקביעה "לחרדים ייצוג יתר" היה ברור כבר מקודם, ובכל זאת, כעת שהבהרת לעצמך למה התכוונת, תרשה לי לשאול שוב לעניין: על סמך מה אתה קובע שלחרדים ישנו ייצוג יתר ממנת העוגה המחולקת של תקציב המדינה ביחס לאחוזם באוכלוסייה? כמה מנדטים מהווים סך כל המפלגות החרדיות, לא כולל אלפי מצביעים חרדים למפלגת ליכוד ולמפלגות הימין? ומה אחוז נטל העוגה שקיבלו הפעם בהסדר התקציבי הנידון? כמו שכבר הבהרתי מקודם, השימוש ב"חליל חלול" אינו אומר דבר, פרט לכך שמטבעו של החליל להיות חלול על מנת שיהיה ניתן לנגן בו את המנגינה וממילא גם לרקוד על פיה. ברגע שאתה תביא את המקור והביסוס שלך לטענה המרושעת, לטעמי, בדבר יתר הייצוג של החרדים לעומת יחסם באוכלוסייה הכללית בארץ, אני אשמח מאוד להמציא לפניך את הביסוס שלי לנתון שהצגתי על גביית מס ההכנסה מאחוזי החרדים הגבוה שבאלפיון העליון. |
|
||||
|
||||
לפי שיטתך אנו גם נצטרך לשאול ב ''אורים ותומים'' לפני יציאה למלחמה |
|
||||
|
||||
אכן. לעתיד לבוא, לכשיבנה בית המקדש במהרה בימינו. |
|
||||
|
||||
האורים1 ותומים הם הנשק של הטפשים והתמימים2 1- אורים פזים 2- כשלו פעמיים בייעוץ למלחמה בשבט בנימין |
|
||||
|
||||
2- כבר הסבירו מבארי המקרא, תוך שדייקו בפסוקים, שלא שאלו כראוי ולא דייקו כראוי בתשובה שקיבלו. |
|
||||
|
||||
And by the help of "HASHEM", many more in the future will be seculated.
|
|
||||
|
||||
יעני, להתחלן? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |