|
||||
|
||||
ברשותך, אתייחס רק לטיעון הענייני שבסוף ואתעלם מספקולציות מיותרות שבתחילת תגובתך. שוב ניכר בדבריך הפער העצום, יש להדגיש, בין השקפת עולמך החילונית-הטבעית-האנושית לבין השקפת עולמו של האדם המאמין-היהודי והמשתדל "לעבוד את השם". כל תפיסת העולמות שלנו שונה בתכלית השינוי, כפי שכבר ביטא באנחה גדול חכמי ההלכה וההשקפה היהודית בזמננו, "החזון איש" המנוח: "איך אנחנו יכולים להידבר איתם? הרי מה שהם קוראים אהבה, אנחנו קוראים כרת (רחמנא ליצלן)". |
|
||||
|
||||
כלומר, התגובה שלי לספקולציות שלך היא "ספקולציה", והתשובה שלך לשאלה שלי היא "זה רע, לא תבין כי אתה חילוני"? תודה. |
|
||||
|
||||
טוב, נו. זה ברור שאין בכוונתי להתייחס לדבריו של מי שרואה בדבריי ספקולציות. וזה לא שאתה לא תבין, כי אתה חילוני. אלא ככה: אתה לא מבין אותי בגלל שיש לי עולם בעל כללי משחק וחוקים משלו. אף אחד לא אשם בכך. גם לי לקח שנים של לימוד אינטנסיבי להבין את הדברים לאישורם. ולעומתך, אני באתי מעולם קצת יותר מנוכר ואתאיסטי משלך: בריה"מ לשעבר. ואילו האדם המאמין כן מבין בפוטנציאל את העולם הטבעי שלך. את עולם האהבה המדומה הזאת, כמובן. |
|
||||
|
||||
"לַאֲשורם"1, לא לאישורם. נדמה לי שזאת הפעם השניה שאתה שוגה, ולכן מצאתי לנכון להאיר את עיניך. תודה וסליחה. ____________ 1- אכסיומת וישנה בטח גרמה לטעות ניקוד. ידידיה ודאי יתקן ונמצאתי למד ולא רק מלמד. |
|
||||
|
||||
תודה רבה על התיקון. רק שכחת להסביר את ההבדל הקטן, שיֵחִי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |