|
||||
|
||||
גם לי לא נעים להגיד אבל כל מה שאתה אמרת איננו נסמך על יותר מתחושת בטן פרנואידית ובוודאי שלא נסמך על שום תיאוריה כלכלית (סבירה או לא) שמתייחסים אליה ברצינות. בתמצית, ה''תיאוריה'' שעל פיה ניתן להצליח כלכלית על ידי מכירת מוצר מחורבן עם שיווק מוצלח עשויה להראות סבירה למרקסיסטים שבחבורה אבל במציאות המציאותית היא איננה מופעלת על ידי אף גורם מסחרי וממילא מופרכת על ידי העובדה הפשוטה שהמוצרים השונים הנקנים על ידי ההמונים נהנו ונהנים משיפור מתמיד באיכות. |
|
||||
|
||||
מכיר את המאמר של סטיבן ג'יי גולד על "קיטון פילטי בטבלאות שוקולד הרשי"? גולד הראה כיצד, ככל שחלף הזמן, גודל טבלאות השוקולד של הרשי הלכו ונעשו קטנות יותר, בעוד שמחירן הלך ועלה. לא מדובר בתופעה יחודית. לא מזמן קראתי כתבה על ה"חידוש" שעברו מגוון שקיות של חטיפי אוסם - המחיר נשאר כשהיה, אבל משקל החטיף בכל חבילה, אללי, עלה. כלומר, קיבלת פחות מוצר בעבור אותו כסף. ושים לב שעוד לא אמרתי אף מילה על מיקרוסופט. |
|
||||
|
||||
אתה בטח מתכוון לומר שמחיר חטיפי אוסם נשאר כשהיה, בעוד שהמשקל *ירד*, ולא כפי שכתבת. |
|
||||
|
||||
אממ... כן, גם זה. (: |
|
||||
|
||||
אני מכיר את המאמר של גולד ואני גם מכיר את התופעה באופן כללי, למרות שבמקרה של גולד יש לזכור שהוא מדבר על ירידה הדרגתית במשקלו של החטיף במחיר 15 סנט החל משנת 65 ועד לשנת 75 - המחיר קבוע, למרות האינפלציה - מכאן שמשהו צריך להשתנות אלא אם משיגים שיפור ניכר בפריון, וכנראה שלא. אני מכיר גם עוד נתונים, והרוב המכריע של המוצרים אותם אנחנו צורכים (שלא לדבר על כך שאנחנו צורכים הרבה יותר מוצרים באופן כללי) בהחלט עונים על הכלל. משפחה אמריקאית ממוצעת הוציאה בתחילת המאה שני שליש מהכנסתה על ביגוד, מזון ודיור. היום היא מוציאה בערך שליש. |
|
||||
|
||||
וואו. ירידה משני שליש לשליש בארבע שנים! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |