|
||||
|
||||
זכור לי ששמעתי השנה ראיון ברדיו עם אוצר אחד המוזאונים בארץ. בין השאר הוא סיפר אנקדוטה שממחישה את גבולות האומנות המודרנית: אחד המיצגים בתערוכה מסויימת היה במשך שנתיים עגלת העמסה. רק אז הסתבר שהעגלה אינה חלק מהתערוכה אלא שפועל שכח אותה. לאוצר התערוכה לא היה שום קושי לתרץ את המיצג הזה. למישהו יש מושג האם הסיפור הנ"ל נכון? |
|
||||
|
||||
כבר הזכרתי כאן את "תוציא את השטקר, המים רותחים" של קישון, ואני אהרוס אותו בזה שאפרט טיפה מה הולך שם: בראשית יש צייר שרוצה להיות "מודרני", ולהשפריץ על בד גדול מלמעלה. לשם כך הוא שם כיסא על השולחן (או משהו בסגנון), עולה עליו ומתחיל להשפריץ. בא מבקר האמנות, ומביע התרשמות אדירה... מהכיסא על השולחן. הולך הצייר לתערוכה בפאריז עם יצירת הכיסא על השולחן, ובתערוכה הוא "עובד" על היצירה כשהוא עומד על סולם. באים הפועלים לקחת את היצירה לטקס חגיגי... ולוקחים את הסולם. התשואות אדירות, כמובן. |
|
||||
|
||||
שמעתי סיפור דומה מהאוצר של אוניברסיטת ת''א (הוא גם כתב ספר לאחרונה). אבל זו לא היתה עגלת העמסה אלא פטיש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |