![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אולי כדאי לעשות מה שברגסון המליץ - לסתום את האזניים ואז המועקה תהפוך לצחוק וקומדיה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כיצד? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ברגסון ניתח את הצחוק והקומי וטען שאחד האלמנטים הבסיסיים שגורמים למצב קומי זה ההתנגשות בין הגמישות והאלסטיות לבין הנוקשות והמאובנות, בין פעילות שוטפת וזורמת של אדם חי לבין האוטומטיות המכנית. אם תסתכל בנאום מבלי לשמוע, תנועותיו של הנואם יראו כמגוחכות, כמין דבר מה מכני או קפריזי, משום שאיבדת את ההקשר של הג'סטות הגופניות לטקסט של הנואם. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אפשר בחתיכות לחם מגולגלות. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |