|
א. קבוע בתקנות משרד החינוך כי מורה חייב להיות בעל תואר כזה וכזה (לפחות) כדי ללמד תחום כזה וכזה לכיתות אלו ואלו. היה ויש לו תואר גבוה מ"כזה וכזה" הוא זכאי לתוספת לשכרו. אם בנוסף הוא השתתף בהשתלמויות וקורסים אשר אינם לימודים לתואר, הוא זכאי לעוד תוספת לשכרו: "גמול השתלמות". ב. למרות המשכורות הנמוכות, אין מחסור במורים העומדים בתנאים הללו, להיפך - יש עודף. ג. בגלל העודף הקיים, ובגלל ההשכלה ה"עודפת" של המורים, (וגם בשל סדרי העדיפויות של תקציב המדינה) משרד החינוך מפטר מורים. איזה מורים מפטר משרד החינוך? נכון, את המורים ה"יקרים" (כלומר, אלה שעלות שכרם גבוהה). מיהם אותם מורים יקרים? מורים אשר צברו 10-15 שנות ותק, רכשו נסיון בהוראה, צברו מספר "גמולי השתלמות", ואולי אפילו, ר"ל השלימו תואר שני. לא מורים מבוגרים יותר, השחוקים משנות עמידה מול כתה והמייחלים לרגע בו יפרשו לגימלאות, כי אלו, אם יפוטרו, יהיו זכאים לפנסיה שצברו, ואשר הם עומדים לקבלה גם כך בעוד 5-10 שנים, והחסכון אינו משמעותי יותר. ד. מורים לא כל כך מוכשרים שכבר הגיעו למקצוע, הופכים אותו ל(יותר) משתלם ע"י רכישת תארים באוניברסיטת לטביה. ה. טא-דה.
אגב, בשום מקום לא הוכח שמורה בעל תואר שני במדעי המדינה, הוא מורה טוב יותר1 לתלמידי כתות ג'-ו'2 ממורה שהוא רק "מורה מוסמך".
1 גם ההיפך לא הוכח. 2 גם לא לתלמידי ז'-ט'
|
|