|
||||
|
||||
שולחן ערוך, חלק אורח חיים, סימן תר"ו סעיף א': "עבירות שבין אדם לחבירו אין יום הכיפורים מכפר עד שיפייסנו; אפילו לא הקניטו אלא בדברים, צריך לפייסו; ואם אינו מתפייס בראשונה, יחזור וילך פעם שנייה ושלישית, ובכל פעם יקח עמו שלשה אנשים, ואם אינו מתפייס בשלשה פעמים אינו זקוק לו. (מיהו יאמר אח"כ לפני י' שבקש ממנו מחילה) (מרדכי דיומא ומהרי"ל) ; ואם הוא רבו, צריך לילך לו כמה פעמים עד שיתפייס. הגה: והמוחל לא יהיה אכזרי מלמחול (מהרי"ל), אם לא שמכוון לטובת המבקש מחילה (גמרא דיומא) ; ואם הוציא עליו שם רע, אינו צריך למחול לו. (מרדכי וסמ"ג והגה"מ פ"ב מהלכות תשובה ומהרי"ו). " (תשובה לשאלתך: לא). |
|
||||
|
||||
בלי קשר עם יום כיפור, בקשת סליחה על עוולות שנעשו זה מנהג יפה, טוב עשו הנוצרים שקבעו את מנהג הווידוי לפיו כל יום בשנה הוא טוב לבקשת סליחה. |
|
||||
|
||||
השיטה הנוצרית היא בסך הכל סולם לרדת ממנו מחטאים קטנים וגדולים, פעם אחר פעם, בלי לעשות תשובה באמת. כשיש לך יום אחד בלבד בשנה לבקש בו סליחה, הסליחה מקבלת משקל גדול יותר, ובהתאם גם החטא. וכמובן, הנוצרים מבקשים סליחה מהאל עצמו (ומספרים לעצמם שהוא תמיד סולח, בתנאי ש...), ואילו היהודים תלויים בסליחה בבני אדם אחרים. הרבה יותר מותח :-) |
|
||||
|
||||
היהודים *לא* "תלויים בסליחה בבני אדם אחרים" - רק הרגע ציטטו לך כאן שמספיק *לבקש* סליחה שלוש פעמים, ונגמר. הנוצרי המצוי יצטרך למלמל "אווה מריה" כמה עשרות פעמים עד שיסולח לו. יותר שווה להיות יהודי. |
|
||||
|
||||
לא ''נגמר'' בכלל אחרי שלוש פעמים, כי יש גם מקרים רבים שבהם בעלי הדבר לא חייבים לסלוח, וגם אותם ציטטו כאן. |
|
||||
|
||||
טוב, אף בן אדם נורמלי לא מוציא לשון הרע או רב עם הרב שלו. ההוא הרי מקצוען. |
|
||||
|
||||
מי שמבקש לבדל את עצמו יבושם לו, כמי שאינו דתי איני רואה הבדל מהותי בין שתי הדתות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |