|
||||
|
||||
כן, אני כתבתי את התגובה ההיא. אני חושש שהכיוון הקוזאלי הוא הפוך, ודומה יותר למה שהציע הקונספטואלי. אבל זה לא משנה - מורה שאין לו הבנה ברמה של כיתה ו', לא יוכל להכין את הבסיס הדרוש לילד בכיתה א' כדי שזה יוכל להצליח במתמטיקה בהמשך הדרך. וכן - למורה בתיכון צריך להיות ידע ברמה של תואר ראשון במתמטיקה. |
|
||||
|
||||
למורים בתיכון יש ידע ברמה של תואר ראשון מתמטיקה. אני חושבת. |
|
||||
|
||||
רק למורים למתמטיקה כמובן. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהם עושים מסלול ששונה מזה של מתמטיקאים, ומעט פחות מקיף ומעמיק (אם כי כולל הרבה נקודות גם בהוראה, כמובן). |
|
||||
|
||||
מורים ל*מתמטיקה* (שזהו מקצועם ולא איזה תוספת למקצוע אחר בחטה"ב, או משהו כזה) בתיכון מסיימים תואר ראשון מלא ואח"כ מוסיפים לו שנת לימוד (בד"כ) בה הם מקבלים "תעודת הוראה". הבעיה היא אולי בכך שלא כל מנהלי בתיה"ס התיכוניים (באזורים פריפריים) מקפידים על התנאי הזה ומסתפקים, לפעמים, בפחות. |
|
||||
|
||||
ב''בד''כ'' שבסוגריים התכוונתי שבד''כ עושים את תעודת ההוראה תוך שנה. |
|
||||
|
||||
אני מדבר על המסלול של "הוראת המדעים" שמיועד למורים למתמטיקה שבטכניון: http://ug/messages/catalog-2004/catalog-doc/198-215.... זה לא אומר שאין מורים שמתקבלים גם על פי דרכך, אבל אני לא חושב שמי שעובר את המסלול של הוראת המדעים בטכניון הוא כזה שמנהל בית ספר רציני יזרוק מכל המדרגות. |
|
||||
|
||||
אני לא מסכים אם מה שאתה אומר. אני חושב שלמי שסיים בגרות 5 יח', וסיים כמה קורסים במתמטיקה (לא בהכרח במסגרת לימודי תואר במתמטיקה, גם במסגרת לימודי הנדסה, מדעי המחשב, פיזיקה, סטטיסטיקה, מדע כללי או הוראת המדעים וסליחה למי ששכחתי) יש מספיק ידע כדי ללמד מתמטיקה בתיכון. לדעתי רוב המורים למתמטיקה שלמדו בארץ לא מחזיקים תארים מסוג BSc או BA במתמטיקה. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי הדבר נכון רק לגבי מורים שהחלו לעבוד החל משנה מסויימת, ולא לפני הרבה זמן. יתכן שמורים ותיקים יותר נדרשו להשלים לימודי תואר ראשון תוך פרק זמן כלשהו, אך אינני יודע כמה מהם אכן עשו זאת, ומה נעשה למי שלא עשה זאת, או ניסה וכשל. |
|
||||
|
||||
לא הרבה זמן? שאלה של הגדרה. מהן 30 שנים לעומת הנצח? כבר כאשר אני הייתי בתיכון, וזה היה לפני הרבה שנים, מורה בתיכון היה חייב להיות בעל תואר אקדמאי. כאשר הוכרזה ה"רפורמה" במערכת החינוך (ב1970 אאל"ט), והוקמה חטיבת הביניים בין ביה"ס היסודי לתיכון, ניטש ויכוח האם חטיבת הביניים תשוייך לבתי הספר התיכוניים או היסודיים1. כאשר הוחלט כי חטיבות הביניים ישויכו לבתי הספר התיכוניים, הוחלט גם כי המורים בחטיבות אלו יחויבו אף הם להיות בעלי תואר אקדמאי. יחד עם זאת סוכם כי מורים אשר לימדו בכיתות הגבוהות של בתי הספר היסודיים (כיתות ז' ח') יוכלו להמשיך וללמד כיתות אלו, במסגרת חטיבות הביניים, גם אם אינם בעלי תואר אקדמאי. יתכן שעדיין נותרו מורים כאלה במערכת, אבל בכמות זניחה. ___ 1 ויכוח זה גרם לקרע בין (חלק ניכר מ)מורי בתי הספר התיכונים לבין הסתדרות המורים, ולהקמת אירגון המורים (העל יסודיים). |
|
||||
|
||||
תואר אקדמי בתחום הנלמד, או תואר אקדמי כלשהו? כי מורה למתמטיקה עם תואר ראשון בחינוך יכול להיות יופי של מחנך, אבל לא מי יודע מה כמורה למתמטיקה. |
|
||||
|
||||
תואר אקדמי בתחום הנלמד בתוספת תעודת הוראה, או תואר אקדמי בהוראת המדעים/מתמטיקה/אנגלית1 (אני לא יודע, אבל כנראה יש לזה מקביל גם בתחום הוראת הספרות, ההיסטוריה וכו'). ___ 1 לא מדובר בתואר .B.Ed, שזהו תואר "בוגר בהוראה" וניתן ע"י הסמירים למורים, ומהווה אקדמיזציה של תעודת המורה, אלא בתואר .B.Sc או .B.A. |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, רוב המורים למתמטיקה בתיכון הינם בוגרי תואר בהוראת המתמטיקה Bed . הם לומדים מתמטיקה בהיקף של מהנדסים (לא בהיקף של מתמטיקה שהוא יותר גדול) אבל ברמה יותר נמוכה. עם זאת, איני רואה למה צריכה מורה למתמטיקה 5 יחידות לדעת יותר ממהנדס על פתרון משוואות דפרנציאליות. |
|
||||
|
||||
תעודה שכזאת בהחלט מספיקה, לדעתי. השאלה היא האם מורים ביסודי נדרשים להציג אפילו תעודת בגרות לפני שמשלחים אותם להתעמר בנפשותיהם של הילדים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |