|
||||
|
||||
אדרבא, יוחזר להם כספם במלואו. אף שקל מעבר לכך. |
|
||||
|
||||
יש עם זה שתי בעיות קטנות: 1) מוסרית. זהו שוד. 2) מלחמת אחים. אני מניח שאם שוד כזה יתבצע בהיקף כזה תהיה פה מלחמה. |
|
||||
|
||||
מלחמה אולי תהיה פה, ''מלחמת אחים'' לא (עוזי יסביר לך למה). |
|
||||
|
||||
1) חמס, לא שוד. |
|
||||
|
||||
בסדר. נוסיף רבית והצמדה. |
|
||||
|
||||
מה זה משנה? ("א"ל רב אדא בריה דרב אויא לרב אשי מה בין גזלן לחמסן א"ל חמסן יהיב דמי גזלן לא יהיב דמי", בבא קמא סב.) |
|
||||
|
||||
תרגמתי (בעזרת גוגל) לעברית ''חמסן יהיב דמי גזלן לא יהיב דמי'', וקיבלתי ''אידיאל הוא חוג ללא איבר יחידה''. יש לי הרגשה שמשהו השתבש כאן, אולי תואיל לחלצני מהבוץ. |
|
||||
|
||||
חמסן (גוזל אבל)משלם את מחיר החפץ, גזלן לא. כלומר, גזלן הוא זה שמול עיניך המשתאות עוקר את האנטנה מהאוטו החדש, וחמסן עושה אותו דבר ומשאיר שטר של חמישה שקלים (מחיר אנטנה בשוק הפשפשים) מתחת למגב. גנב עוקר את אותה אנטנה, אבל בלילה. |
|
||||
|
||||
אבל אני אמרתי שהם לא משלמים מספיק. אז מה הם? חצי גזלן וחצי חמסן? |
|
||||
|
||||
מן הסתם, חמסן בחלק שמשלם, גזלן בשאר. |
|
||||
|
||||
יש מבחן פשוט מאוד לדעת מי האמא האמיתית, מי באמת אוהבת את העם הזה ודואגת לו. למי באמת אכפת מבטחון האזרחים ובוחר מדיניות ראויה. טז אָז תָּבֹאנָה, שְׁתַּיִם נָשִׁים זֹנוֹת--אֶל-הַמֶּלֶךְ; וַתַּעֲמֹדְנָה, לְפָנָיו. יז וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה הָאַחַת, בִּי אֲדֹנִי, אֲנִי וְהָאִשָּׁה הַזֹּאת, יֹשְׁבֹת בְּבַיִת אֶחָד; וָאֵלֵד עִמָּהּ, בַּבָּיִת. יח וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, לְלִדְתִּי, וַתֵּלֶד, גַּם-הָאִשָּׁה הַזֹּאת; וַאֲנַחְנוּ יַחְדָּו, אֵין-זָר אִתָּנוּ בַּבַּיִת, זוּלָתִי שְׁתַּיִם-אֲנַחְנוּ, בַּבָּיִת. יט וַיָּמָת בֶּן-הָאִשָּׁה הַזֹּאת, לָיְלָה, אֲשֶׁר שָׁכְבָה, עָלָיו. כ וַתָּקָם בְּתוֹךְ הַלַּיְלָה וַתִּקַּח אֶת-בְּנִי מֵאֶצְלִי, וַאֲמָתְךָ יְשֵׁנָה, וַתַּשְׁכִּיבֵהוּ, בְּחֵיקָהּ; וְאֶת-בְּנָהּ הַמֵּת, הִשְׁכִּיבָה בְחֵיקִי. כא וָאָקֻם בַּבֹּקֶר לְהֵינִיק אֶת-בְּנִי, וְהִנֵּה-מֵת; וָאֶתְבּוֹנֵן אֵלָיו בַּבֹּקֶר, וְהִנֵּה לֹא-הָיָה בְנִי אֲשֶׁר יָלָדְתִּי. כב וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה הָאַחֶרֶת לֹא כִי, בְּנִי הַחַי וּבְנֵךְ הַמֵּת, וְזֹאת אֹמֶרֶת לֹא כִי, בְּנֵךְ הַמֵּת וּבְנִי הֶחָי; וַתְּדַבֵּרְנָה, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ. כג וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ--זֹאת אֹמֶרֶת, זֶה-בְּנִי הַחַי וּבְנֵךְ הַמֵּת; וְזֹאת אֹמֶרֶת לֹא כִי, בְּנֵךְ הַמֵּת וּבְנִי הֶחָי. {פ} כד וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ, קְחוּ לִי-חָרֶב; וַיָּבִאוּ הַחֶרֶב, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ. כה וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ, גִּזְרוּ אֶת-הַיֶּלֶד הַחַי לִשְׁנָיִם; וּתְנוּ אֶת-הַחֲצִי לְאַחַת, וְאֶת-הַחֲצִי לְאֶחָת. כו וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֲשֶׁר-בְּנָהּ הַחַי אֶל-הַמֶּלֶךְ, כִּי-נִכְמְרוּ רַחֲמֶיהָ עַל-בְּנָהּ, וַתֹּאמֶר בִּי אֲדֹנִי תְּנוּ-לָהּ אֶת-הַיָּלוּד הַחַי, וְהָמֵת אַל-תְּמִיתֻהוּ; וְזֹאת אֹמֶרֶת, גַּם-לִי גַם-לָךְ לֹא יִהְיֶה--גְּזֹרוּ. כז וַיַּעַן הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמֶר, תְּנוּ-לָהּ אֶת-הַיָּלוּד הַחַי, וְהָמֵת, לֹא תְמִיתֻהוּ: הִיא, אִמּוֹ. {ס} |
|
||||
|
||||
אז לפי הגישה שלך, מי שהכי אוהב את הארץ הם השמאל הקיצוני, ורוצה לבטל את מדינת ישראל בכלל ולתת את כל השטח לפלסטינים. לא? |
|
||||
|
||||
השתגעת? לתת את הארץ לאלו שאומרים שיש לחסל אותו? נראה לך שישאר פה משהו בעל ערך אם ימסרו את הארץ לפלשתינאים? |
|
||||
|
||||
סליחה, אבל לפי משפט שלמה, האם האמיתית היא זו שהסכימה שבנה ינתן לאשה אחרת, כדי שלא יגזר לשתיים. מזה אני הבנתי שאותו יהודי שיסכים לתת את ארץ ישראל במלואה לעם אחר כדי שלא תחולק לשתיים, הוא ה''אם'' האמיתית. |
|
||||
|
||||
האם האמיתית הסכימה לתת את בנה לאם האחרת כדי להצילו ממוות. אם היה ידוע לה שהאם האחרת רוצה לאכלו לארוחת צהריים היא לא היתה מוותרת (אמנם בין כך ובין כך הוא היה מחוסל אך זו בעייה אחרת). אני מתפלא עליך. |
|
||||
|
||||
מה, לדעתך, מתכוונים הפלסטינים לעשות לאדמת ישראל אם וכאשר הם יקבלו אותה לרשותם? לפזר עליה נשורת גרעינית? כי אני חשבתי לתומי שהם יבקשו להתיישב עליה. |
|
||||
|
||||
הם מתכוונים לפזר עליו נוזל בצבע אדום כ 25 מליון ליטר. לאחר מכן יקיימו פה שלטון נאור דוגמת המתקיים ב 22 המדינות הערביות האחרות דבר שיעודד את הפיכת הארץ לשממה. לא אני העברתי את המשל מהעם אל הארץ, אלא אתה. |
|
||||
|
||||
אם כך אז לא הבנתי את הנמשל שלך. |
|
||||
|
||||
התינוק הוא עם ישראל והאמהות הן הימין והשמאל. מי שרוצה לנתק את העם הזה לשניים אינה האמא האמיתית. |
|
||||
|
||||
מי שמקים יחידות נפרדות לחייליו, מקים ישובים נפרדים לתושביו, מקים אוניברסיטה נפרדת לסטודנטיו, מקים מערכת חינוך נפרדת לתלמידיו הוא זה שמנתק את העם הזה לשניים. |
|
||||
|
||||
שכחת לציין שהוא מסרב לאכול בחדר האוכל המשותף, לא חבר בקופת החולים הכללית, לא חבר בהסתדרות הכללית, ולא אוכל דרבנים עם החברה. יש לך חוסר הבנה בסיסית מהי אחדות. אחדות פירושה שלמרות ההבדלים אנו אחים ש: 1) פועלים יחד בדברים בהם אנו מסכימים ולצורך כך מוותרים זה לזה כדי שניתן יהיה לפעול יחד 2) עוזרים זה לזה כשצריך עזרה 3) איננו מלשינים על אחים ואיננו מערבים את הגויים בסכסוכים הפנימיים נראה מדבריך, ואני מקווה שאני טועה, שמה שאתה רוצה זה לכפות את דרכיך ואורחותיך עלי - זו לא אחדות, זו הליכה למלחמת אחים. |
|
||||
|
||||
הסכסוך הישראלי-פלסתיני רחוק מלהיות ''סכסוך פנימי'', ובעקבות כך גם חילוקי הדעות ימין-שמאל חורגים מגבולות ההגדרה הפשטנית הזאת. המדינה האחרונה שהרבתה מאוד לקשקש על כך שהקהיליה הבינלאומית לא צריכה ''להתערב בענייניה הפנימיים'', היתה דרא''פ בתקופת האפרטהייד. מאז הקשקושים האלה די יצאו מהאופנה. ומי שחושב שבזמנים אלה של תקשורת בינלאומית חובקת-כל ניתן להסתיר את העוולות שאנו עושים בכך ש''לא נלשין'' - נשאר תקוע עמוק בגיל הגן שבו אומרים - ''אם לא תגלה לגננת אני יביא לך צעצוע''. בעולם של מבוגרים, במאה העשרים ואחת, זה עובד אחרת, אחרת לגמרי, מה לעשות. |
|
||||
|
||||
קבוצות שהולכות אל הגויים ומבקשים מהם לא לקנות את התוצרת של אחיהם הם מלשינים. איני רואה קשר בין הסתרת האמת (הערבים ברחו מלוד ורמלה מרצונם החופשי, ערביי אשקלון נתבקשו להשאר אבל מסיבות מוזרות בחרו להפוך לפליטים בעזה), לבין הליכה אל הגויים 1 כדי להסית אותם לפגוע באחים. חוץ מזה התגובה שלך החליפה נושא. 1 שרובם מתעניינים בישראל כמו ברואנדה |
|
||||
|
||||
בינתיים רק הימין מאיים במלחמת ''אחים''. השמאל בסך הכל מבקש מהמתנחלים לחזור לגבולות ישראל הריבונית. מי שרוצה ליצור מתרס שאינו פוליטי אלא צבאי בין שני החלקים הללו, הם הימין. |
|
||||
|
||||
כמו בסקס: לבקש זה לגיטימי, להכריח - לא. בדבר אחד אני מסכים איתך - המרכאות על המלה "אחים" - מי שרוצה לטרנספר יהודים מבתיהם, בשל היותם יהודים - הוא לא "אח" שלי. |
|
||||
|
||||
זה בסדר גמור. גם אתה לא ''אח'' שלי. אפשר להתחיל להלחם. |
|
||||
|
||||
הוא גם לא אח שלי. זאת סיבה להילחם בו? |
|
||||
|
||||
לא, זאת לא הסיבה למלחמה, זה רק מה שמאפשר אותה. כדי שלא אובן לא נכון, אני לא קורא לפתוח במלחמת אחים. אני לא אירה את היריה הראשונה, אבל אני גם לא מתכוון לרעוד מפחד כל פעם שמאיימים עלי ב''תחזיקו אותי''. |
|
||||
|
||||
תהיה הראשון להכות באלה? |
|
||||
|
||||
תלוי בנסיבות, אבל בהחלט ייתכן שכן. המשטרה מכה באלות מדי פעם (הרבה פעמים ללא צורך אמיתי), ואף אחד לא רואה בזה עילה לירות על השוטרים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |