|
||||
|
||||
לגבי אמזון: זה נכון לגבי כל מי שקנה עד בערך אמצע 1998, שאז החלה התוכנה להנות ממחזורים גדולים. כל מי שקנה אחרי כן לא נהנה אפילו מרווח נומינלי (ר' http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AMZN&t=my). אי-ביי: המקרה שלה שונה בשלושה מובנים: א. היא הרוויחה מהיום הראשון (ר' http://www.edgar-online.com/bin/edgardoc/finSys_main...) ב. היא הציעה סוג אחר של מוצר למכירה ולא רק צורת מכירה אחרת. ג. שיעור הרווח הנקי שלה ביחס להכנסה היה גבוה בהרבה (ונותר גם היום). |
|
||||
|
||||
כתבתי - מי שקנה בעת ההנפקה. (גם מי שקנה כשהחברה נחשבה למתה כמעט, אחרי הבועה, נהנה מרווחים נאים מאד) המקרה של איביי הוא אכן שונה, אך מפתיע מבחינות אחרות, כמו חוסר ההצלחה של המתחרים בהקמת בתי מכירה פומבית דומים. אנליסטים רבים ראו בתחילת הדרך את הבעיות הטכנולוגיות הקשות שאיביי התמודדו איתן ושיערו שזה יכול להיות עוד אחד מאותם מקרים בהם החברה פורצת הדרך לא תצליח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |