|
אבל ליצירת בועה סביב משהו חדש או קשה להבנה יש שותפים שאמורים להיות זהירים ובעלי הבנה גדולה יותר מאשר הציבור הרחב.
במבנה שוק ההון כיום חברות חדשות אינן פונות בתחילת דרכן ישירות לבורסה אלא למשקיעים פרטיים או לקרנות הון. הללו נסמכים על אנליסטים בעלי הבנה עמוקה יותר של מבנה השוק ושל הטכנולוגיה. זו שכבת ביניים 'מתמחה' שאמורה להיות גורם עוצר להתנהגות בועתית של הציבור הרחב. באופן דומה, אך חלש יותר, יש שכבת 'מבינים' בתקשורת שיש לה השפעה על התנהגות הציבור הרחב.
בנקודות שיש בהן קפיצת מדרגה טכנולוגית, שכבת הביניים הזו אמורה להיות מושכלת וזהירה יותר. המאמר מנסה לטעון שזה לא בהכרח המצב.
|
|