|
||||
|
||||
לא הבנתי איך השאלה קשורה לדיון. אולי תחדד אותה קצת ? |
|
||||
|
||||
חוק קוהרנטי פירושו מבחינתי שהוא שווה לכל. הוא לא אוסר את א' ומתיר את ב' בלי שיש הבדל ברור ביניהם. התנאי צריך לחול גם על החוקה, כלומר על אלו חוקים אסור לחוקק. אני רוצה לדעת מהו אותו תנאי הרשום בחוקה, אשר מונע חוק נגד חזיר אך מתיר חוק נגד סמים. לדעתי אין כזה בנמצא. לכן אני מתנגד לחוק נגד סחר בסמים. |
|
||||
|
||||
אין לנו חוקה, ולכן לא תמצא תנאי פשוט וברור אשר מונע חוק נגד חזיר אבל מתיר חוק נגד סמים. אולי נהפוך את השאלה ? למה לדעתך אין הבדל מהותי בין איסור על שימוש בסמים ואיסור על אכילת חזיר ? רגע כבר היינו כאן קודם... |
|
||||
|
||||
הרעיון של כניסה לבית של מישהו ופשפוש במקרר הוא כה מנוגד לתורה, שצריך להיות לזה סיבה מאוד טובה - כמו סכנה אימננטית לפיגוע המוני. על הפסוק בישעיה נ"ז - וְאַחַר הַדֶּלֶת וְהַמְּזוּזָה, שַׂמְתְּ זִכְרוֹנֵךְ: אומרים חז"ל ששליחי המלך יאשיהו היו עוברים בבתים ומחפשים את הע"ז והאנשים היו מחביאים אותם אחרי הדלת כך שהשליחים לא ראו. נראה לי שחז"ל ניסו להסביר לנו שאין סיכוי להצליח בדרך כזאת. ללא בניית הרצון של אנשים - חבל על הזמן. |
|
||||
|
||||
אני רק רוצה לוודא שאני מבין: אתה מחזק את הטענה שלך שצריך לעגן אכילת כשר בחוק ע"י זה שאתה טוען שכפייה דתית (בהקשר של אוכל) מנוגדת מאוד לתורה, ומכאן אתה מסיק שקיימת סיבה טובה לעשות את זה, כמו סכנה מיידית לחיי אדם. אח"כ אתה טוען שאין סיכוי בחיים להצליח לכפות שמירת כשרות, ולכן צריך קודם כל לבנות את הרצון של האנשים, כלומר לשכנע את העם שהוא רוצה לשמור כשרות, ורק אז לחוקק את החוק1. מעניין. רק אם תוכל להסביר את הקשר שלו לשאלה שלי "מה הקשר בין איסור על שימוש בסמים לבין איסור על אכילת חזיר ?" אני אשמח. תודה. __________ 1 כדי להכריח את המיעוט הנותר ? או ממש עד האחרון ? |
|
||||
|
||||
עקרונית מזה שנים אני מתנגד לכפייה דתית. בכלל זה אני מתנגד לכך שהמדינה תמנע מבן אדם לאכול חזיר. אני חושב שזה נוגד את התורה. אין זה מוריד בכהוא זה את סלידתי מאכילת חזיר ואת הנזק האדיר שאני מייחס לאכילת חזיר על ידי יהודים. נזק להם, לסובבים אותם ולמדינה. לגבי מטרת הדיון ראה למטה. |
|
||||
|
||||
לא משהו שאני יכול להסביר לך, בדיוק כמו שהנזק מסמים הוא לא דבר שאתה תוכל להסביר לדג נחש. |
|
||||
|
||||
הדג נחש כנראה מבינים קצת יותר ממה שאתה חושב. אני מעריץ קטן מאוד שלהם, בלשון המעטה, אבל אני חושב שהם מבינים מה זה "תאי מוח מתים" ו"רקמות הרוסות", שלא לדבר על כאבי ראש, שלשולים, הקאות, הזיות, דיכאון, חולשה וכיוצא בזה המככבים בתסמיני גמילה לסמים שונים. למה שלא תנסה ? מה כבר יש לך להפסיד ? (לנסות להסביר כמובן, לא ה"לנסות" השני...) |
|
||||
|
||||
לי מפריע דווקא לא מה שיעקב חושב על הדג נחש אלא מה שהוא חושב עלי, או, לחילופין - זה שהוא יודע שההסברים שלו בעניין נזקי אכילת החזיר הם כל כך בלתי מתקבלים על הדעת שאין טעם אפילו לנסות להסביר אותם. |
|
||||
|
||||
אני יודע שה' אמת ותורתו אמת ולכן יודע שיש נזק מאכילת חזיר. אתה כנראה עדיין לא יודע דברים אלו ולכן נסיון להסביר לך את נזקי החזיר יחייב אותי קודם כל להסביר לך שה' אמת. אין לי כשרון לזה. לך תשמע את אמנון יצחק. אבל כשהדברים מגיעים לשאלה- אני רוצה להציל אותך מאסון נגד הרצון שלך ולכן אכפה עליך דברים - מה עלי לכפות? הרי שברור שעלי לכפות עליך לא לאכול חזיר שנזקו הרבה יותר חמור. אילו יכולתי להסביר לך, לא הייתי צריך לכפות, לא לגבי חזיר ולא לגבי סמים או לוויתנים. |
|
||||
|
||||
ועל זה אני אומר: "שאלוהים יעזור"... |
|
||||
|
||||
לא שמעתי את אמנון יצחק הרבה. רק מעט, למען האמת - ברדיו, בטלויזיה וכמה פעמים בעלונים שחולקו בתיבות הדואר. אבל מהמעט ששמעתי, הוא מקשקש קשקושים כל כך מטומטמים ומשתמש במניפולציות שכל כך מזלזלות באינטליגנציה של השומע (או ליתר דיוק - במניפולציות שפונות מראש ובמוצהר לאנשים חסרי השכלה ובעלי אינטליגנציה נמוכה) - שאני נחרד מזה שאנשים משתכנעים ממנו. לאן הגענו. |
|
||||
|
||||
שמעתי את הקלטות שלו כמה פעמים ודווקא התרשמתי יחסית לטובה. איני נכנס לשאלה האם הוא משכנע ואת איזה קהלים. יחסית למה שציפיתי (דברים דומים למה שכתבת), הוא דווקא היה סביר. אבל יש אחרים. ואם אתה מתעניין אשמח לעזור אם אתה דווקא רוצה לדבר איתי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ולא לשכוח את סאבלימינל והצל. רעיון לסקר: שמיעת המוסיקה של איזו להקה נחשבת בעיניך לעינוי אכזרי יותר: 1. הדג נחש. 2. סאבלימינל והצל. . . . |
|
||||
|
||||
אני חייב לציין שלמרות סגנון ההיפ הופ לדג נחש יש ליריקה, וגרוב לעומת הסבלימינל חסר היכולות הנה כמה מילים להשוואה הנה שני בתים מ"בראשית" של הדג נחש: בפלסטינה ארץ ישראל ראשית המאה חיו כמה שבטים על אותה האדמה, נבדלו אלה מאלה בדת, שפה יחסים ביניהם לא היו מי יודע מה. האשימו זה את זה בכל הצרות חשדו זה בזה הסתכסכו על גבולות. בכו הרבה דמעות על ים של קורבנות, ולא למדו כלום, שום דבר לא השתנה. בפלסטינה ארץ ישראל ראשית המאה העשירים חיפשו קומבינה לעשות עוד מכה על גב העניים שלא הבינו שהם הרוב חשבו שזה טבעי לחיות את כל החיים בחוב. כי הגאולה היא מעבר לפינה והמשיח בא מחר וגואל ת'מדינה. ושני בתים מ"בית הספר הישן" ששרים סבלימינל והצל: הצלצולים בבית ספר הישן היו פשוטים היום צלצולים יותר חשובים משיעורים והחומר שנלמד בכיתה לא מענין, ומעאפן אחרי שניה משעמם כי אז, ווט?! למורים היה כבוד איך שבאו ללמד האנשים רצו ללמוד ותראו איך מורים היום עושים לך טובה היום ללמד זה לא מצווה זה עבודה אין אהבה אין כבוד כולם רוצים שינוי עומד להיות כאן אנרכיה זה חרא של עיתוי ההשפעות זה תלוי כבר הלכו שני דורות למה לקטנים יש שאיפות, שואפים לריאות עזבו את הכלליות, אני מדבר על השטויות מגרש החניה נהיה תצוגת מכוניות לפרחות קטנות שמרימות את החצאית כדי שחתיך במכונית יוכל לקלוט את החזית עולם נהיה מסומם, קוראים לזה פנאן למי יש ב.מ.ו, למי רנו מגאן כולם עם קוצים ופרנצ'יקי זקן ולפחות ארבע מאות דולר בליאבונג של בגד ים ואיך לא נמאס להם להיות אותו דבר כמו אותו פס יצור שלא נגמר אומרים החיים קשים , אז סוחבים עלק! כל מה שסוחבים זה את הסטאר טק אבל אני מהבית ספר הישן אני לא כמו כולם כאן אני מהבית ספר הישן ערוך מוכן ומזומן אני לא אחד שנעלם אני חייב לחזור לכאן... |
|
||||
|
||||
חוץ מהעובדה שהליריקה של הדג נחש היא ליברלית-שמאל, וזו של סאבלימינל מהצד השמרני-ימני, אני לא רואה הבדלים ברמות (שתיהן מחורבנות). |
|
||||
|
||||
של הדג נחש מהדוגמא שהבאתי: "בפלסטינה ארץ ישראל ראשית המאה" הכוונה כאן היא ששום דבר לא השתנה מתחילת המאה שעברה ועד תחילת המאה הנוכחית תחביר מעניין, דו משמעות ציון: 9 של סבלימינאל: "כי אז, ווט?! למורים היה כבוד" ערבוב של ביטוי עברי ומילה אנגלית להראות את השינוי שחל בחברה תחושת התלהמות, והבעת עמדה מוזרה- כי סבלימינל מנסה להיות "הילד הרע" ציון: 5 |
|
||||
|
||||
אבל שכחת את ההברקה הכי טובה של סאבלימינאל: "ואם רציתי - את סי היימן הייתי מעביד!" |
|
||||
|
||||
בלי להתחשב בהנחה המובלעת שלך לגבי טיב המוסיקה, ברור שבכל הקשור לעינוי, התשובה 2, גם משום שביחד עם המוסיקה אני מדמיין שרשראות ברזל וערסים עם כאפות. רק כשאני שומע את הבטחותיו של יעקב שאין לי מה לפחד מדינם של פושעי אוסלו, אני נרגע, ולכן המתכון האמיתי לעינוי המחץ המרגיע1: האזנה לסאבלימינל והצל תוך קריאת דרשותיו של יעקב. 1 שלב אחד לפני הרגיעה הסופית. |
|
||||
|
||||
אז אתה מתנגד לכפייה דתית ולאיסור על שימוש בסמים. טוב עכשיו קנית אותי כמובן, עם ההסתייגות שאני עדיין חושב שצריך לאסור את השימוש ברוב סוגי הסמים (קרי: הקשים מביניהם). מר יעקב, אני מוכרח להגיד לך שיש לך, לדעתי, כשרון בלתי רגיל לנסח טענות פשוטות יחסית באופן שמצייר אותן כדמגוגיות ומתלהמות. צריך להתאמץ מאוד כדי להבין את הטענה לעיל מתוך המשפט המקורי שלך שהצית את הפתיל הזה. (בלי לפסול את האפשרות שזה רק אני, אבל צריך להתחשב גם במאותגרי יכולת הבנת הנקרא, לא ?) |
|
||||
|
||||
החוק בישראל מתיר לי לנסוע בכביש ירושלים ת"א במהירות של 100 קמ"ש, ואוסר עלי לנסוע במהירות של 101 קמ"ש, למרות שברור לכל שאין שום הבדל בין השניים. אז הוא לא קוהרנטי? |
|
||||
|
||||
ההודעה שלך מזכירה לי את תגובה 209325. לא יודע עד כמה זה רלוונטי. |
|
||||
|
||||
צריך לקבוע גבול באיזשהו מקום. הטענה שלי היא כאשר החוק מרשה ואוסר דברים ללא קשר לרמת חומרתם אלא לגחמות מקריות. |
|
||||
|
||||
זו לא גחמה מקרית - פשוט קבעו את הגבול באיזשהו מקום. הוא עובר מיד אחרי ''סיגריות'' ו''אלכוהול''. |
|
||||
|
||||
היה בזה צדק אם סמים באמת היו הדרגה הבאה אחרי סיגריות ואלכוהול, אבל אני חושב שיש המוני תומכי מריחואנה שיסבירו לך יפה למה זה פחות גרוע מסיגריות ואלכוהול. חייבים להודות שיש הרגשה של שרירותיות כלשהי בעניין הזה. |
|
||||
|
||||
אה, התחום לא נקבע על פי דרגות חומרה, אלא על בסיס טמפורלי - כשנקבע החוק, השימוש באלכוהול וסיגריות היה נפוץ מאוד, ואילו במריחואנה - הרבה פחות. לא פחות שרירותי מאשר לקבוע ש-100 קמ"ש זה מותר ו-105 לא. |
|
||||
|
||||
לא רק שלא פחות שרירותי מאשר לקבוע ש-100 קמ"ש זה מותר ו-105 לא, אלא אפילו יותר שרירותי. הרי נסיעה בכביש ירושלים ת"א במהירות 110 קמ"ש נפוצה הרבה יותר מנסיעה באותו כביש במהירות 60 קמ"ש, אבל לא קבעו ש110 מותר ו60 אסור. |
|
||||
|
||||
אי לך גלילי שוטה1! וכי מה טעם לאסור דבר שממילא לא נעשה? הרי ההצדקה לאיסור היא העברינות. 1 בצחוק, נו. ברוסית שוטה זה כמו דין מיתה לקרקס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
שרירותיות, אגב, יש גם ביהדות. <דמיין קישור לאיזכור של המרחק שעד אליו גוזל שנפל שייך לבעל השטח שבו נמצא הקן, ולמה קרה למי ששאל "למה דווקא המרחק הזה ולא אחר?"> |
|
||||
|
||||
כן! ולמה יוצאים לפנסיה בגיל 67 ולא 67.5452? ולמה לילדים מותר להצביע מגיל 18 ולא מגיל 17.4535? וכו' וכו' וכו'. |
|
||||
|
||||
שכחת: למה כותבים במקום אחת נפטר ובמקום אחר הלכה לעולמה? |
|
||||
|
||||
"במקום אחת"? התחלת בתהליך של חזרה בתשובה? |
|
||||
|
||||
הפוך- הפסקתי (חד פעמית) את התהליך של לחזור על התגובה ( לפני שאני שולח אותה). |
|
||||
|
||||
אתה מקלקל. השאלה של ר' ירמיה היא ''רגלו אחת בתוך חמישים אמה ורגלו אחת חוץ מחמישים אמה''. (חוץ מזה, הסיבות לניסוח פורמאליסטי בהלכה הן שונות. אני חושב שאי-אפשר לעשות גזירה שווה כאן). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |