|
||||
|
||||
ליתר דיוק: מחבר ספר שמואל לא ממש אהב את דוד וניסה להלביש עליו הרבה בעיות. מחבר סיפורי אליהו ומחבר ספר מלכים לא ממש אהבו את איזבל. למה לא להלביש עליה את כל הבעיות? אבל לא ברור לי באיזה סיפור לא תצליחי למצוא מוטיבים כאילו. מי רוצה לתת כאן הרצאה על המוטיבים של האלה הלבנה ב"מלכוד 22"? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
למה זה מפתיע אותך, י. פופק זצ''ל היה לבן למהדרין. |
|
||||
|
||||
הוא השאיר אחריו שובל לבן בכל אשר הלך. |
|
||||
|
||||
ממעלות תרשיחה נתנה לו הפעם הנחיות מדוייקות איך להגיע והפכה אותו לקרבן שלה, לאחר שנישבע לה אמונים ונדר נדר לכבודה לא לכתוב עוד מלה באייל? |
|
||||
|
||||
פופק מצא לפני כמה חודשים עבודה כפקיד תיקיה בכיר במשרד רואי החשבון גרוסמן נאמן עבאדי ושות'. מנהל התיקיה, ובוס שלו, יואכים ולאדיסוקולוב,הקים בגנזך המשרד מזקקת ויסקי שבה הוא מכין משקה אלכוהולי מחומוס. מאז שפופק נהנה מאספקה שוטפת של חומוסינט הוא אינו חש עוד בצורך לתאר את קורותיו, מה שמאפשר לי להתפנות לנושאים אחרים עבודה, דיונים בנושא השוק החופשי וחיפוש נושא לעבודת התזה, פעולה אותה אני דוחה כבר שלוש שנים. לאחר ששלושת הנושאים הללו ירגעו במקצת, אם עוד יהיה ביקוש (ולא תהיה התנגדות), אשקול להשיב את פופק מתהום נשיה ולהשיבו לפעילות. בכל מקרה, אני לא בטוח שזה יהיה באתר הזה ותחת השם המקורי. |
|
||||
|
||||
אז האמת? אנחנו כל הזמן מפסידים דברים, רובם באופן טרמינאלי, והכל בגלל הזמן. בין לבין מנסים לנחם אותנו ולהסיח את הדעת עם בובע מאיסעס, כגון סיפור האלה. אפילו אם נקבל שם הכל, נקרא את גרייבס, נאמין באלה, אז מה, יצא מזה משהו ממשי? ברגעים של אמת נראה שאנחנו באותו מקום בדיוק ולא התקדמנו במילימטר. ואין לזה השלכות על כלום, על שום דבר ממשי במציאות, כמו לאותו איש קטן וירוק שאי אפשר לראות אותו או לחוש בו, ואין לו שום אפקט על מהלך הדברים. מוכרים לנו הבלים וסיפורי מעשיות ובדים כדי להשכיח את הדבר הממשי ביותר הקורה לנו - הטיסה לדרעק בתוך הזמן. צריך להגיד את האמת, הזמן (והגיל) זה נחש, כל הזמן לוקח, לא נותן כלום בחזרה. איזה קמצנות, אי אפשר להחזיר 3 ימים, אפילו לא שבריר שנייה. כלאו אותנו בתוך הזמן, וזה כל הזמן מטיס אותנו לקראת הבלות, ההזדקנות, הכאבים, כהות החושים, אובדן חברים והבדידות. ובסוף מה נשאר ביד? כלום. טומנים אותנו ועוד צריך לתת כמה אלפים לחבר'ה הלא מגולחים של חברא קדישה בשביל לא להקבר קבורת חמור. היכניסו לנו זין ענק ואנחנו אדישים. אז צריך להתקומם, אולי נתחיל בזה שניקצור את הקברנים ואברכי הקבורה אחרי שנעמיד אותם לקיר. קרא באותו עניין את הסיפור הקצרצר: דגי-גופי רוצים בודפשט |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כל תושבי מצפה רמון, אז עניים מרודים שדחפו אותם לחור ההוא ללא מקורות פרנסה כמעט, פתחו, מעולל עד זקן בשביתת רעב. שאלתי מישהי בהשתאות לאחר שספרה לי בהתפעלות על העניין: - אבל מה הם רוצים? - רוצים בסה"כ הביתה, היא ענתה. |
|
||||
|
||||
כפי שאמר גרייבס - צריך להיות משורר-טבע כדי להכיר במציאותה של האלה (וגם זה לא תמיד מספיק), אז אל תתייאש, אתה נמצא בחברה טובה, או לפחות בחברת הרוב המוחלט בחברה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לכל אדם יש דרך משלו להגיע לרוחניות. כשקראתי לראשונה את ספרו של גרייבס, נוכחתי לדעת ששם הייתי מאז ומעולם (למעשה, מאגדות יוון הערצתי ביותר את אתיני וארטמיס, האלות שמסיבות שונות ובדרכים שונותנשארו נאמנות לאלה ביותר), אף על פי שאז לא ידעתי דבר על פמיניזם או על אלות לבנות, אדומות או שחורות. הגרסה שלו פשוט התאימה לי, ולכן אני תומכת בה (עם הסתייגויות הבאות מתוך זה שאני אישה והוא בכל זאת גבר, אפילו אם משורר). אבל אני לא מסיונרית ולא הייתי מטיפה לעבוד לה, או לכל אלוהות אחרת - כפי שאמרתי, דרכו של אדם היא כבודו, והרוחניות האמתית (עם או בלי אורגזמות) מצויה במקומות שונים ומשונים. |
|
||||
|
||||
כל הכבוד !! |
|
||||
|
||||
באיזה תחום אתה מעוניין לעשות את התזה? |
|
||||
|
||||
אתה מעוניין לעשות את התזה? |
|
||||
|
||||
כמה משלמים אגב, בשביל להרביץ תזה? ציון 9 ומעלה מובטח. |
|
||||
|
||||
אני חושב שההצעה שלך תראה הרבה יותר אטרקטיבית אם תבטיח 90 ומעלה. בעניין המחירים המקובלים אין לי מושג, אבל זכור לי במעומעם איזה פינג-פונג בנושא שהתנהל פה לא מזמן בין דובי לאיילת. |
|
||||
|
||||
עכשיו אני קורא מאמר על לוגיקה טמפורלית הסתברותית ומאמר על שימוש בלוגיקה טמפורלית בוריפיקציה של אוביקטי סינכרון. בגדול אני מקוה לעשות משהו שקשור לוריפיקציה או בדיקת מודלים ושהוא יהיה גם קצת מעשי. |
|
||||
|
||||
נתקלתי לאחרונה בכמה בעיות שיכולות לשמש כנושאים לתזות, אבל אף אחת מהן לא מתקרבת לתחום שציינת. |
|
||||
|
||||
למה הן קשורות? (אם אפשר בדואל כדי שלא נפריע לטלה יותר מידי). |
|
||||
|
||||
למה? אני נהנית להציץ למחשבותיהם של אחרים גם כשאני לא מתערבת. |
|
||||
|
||||
כשכתבתי את הספר על עגנון, קראתי את כל סיפוריו ומצאתי רבים שאין בהם אפילו זכר למוטיבים פגאניים - מובן שלא הכנסתי אותם לספר מאחר שלא היו שייכים אליו, אבל זה לא אומר שהם לא היו קיימים. המוטיבים הפגאניים, כפי שציינה כרמית, משתייכים בעיקר לספרות הרומנטית (להבדיל מה''רומן הרומנטי'' שאין לו הרבה עם אותה ספרות קלאסית), וכשאני קוראת ספרות עכשווית אני לא מוצאת אותם בכלל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |