|
||||
|
||||
החשמנית כתבה לך תגובה היוצאת מן הלב, בחרה לעשות זאת תחת דיון על יום הכיפורים, ואתה לא מסוגל להתאפק מלהעליב. כמעט יצא לך טוב עד השורה האחרונה, ואז - פוף! |
|
||||
|
||||
שאלת תם לעורכת חדשה בצוות המערכת: במידה ואני סבור שטענותיה של המתדיינת מתריסות ושקריות - האם אסור לי לומר לה זאת? |
|
||||
|
||||
לפי הבנתי, תגובתה לא כללה טענות עובדתיות אלא ביטוי רגשי לדעותיה, והיא אף מתוודה שוויתרה על ביטויים חריפים וניסתה לנסח בעדינות יתר. החברות שלי במערכת אינה ממין העניין במקרה זה (ובעצם ברוב המקרים), כפי שוודאי ידוע לך. |
|
||||
|
||||
ועם כל וידויה על ויתור בשימוש בביטויים חריפים ונקיטת ניסוח מעודן יותר, אני רואה בדבריה האחרונים טענות פרובוקטיביות כדרכה, למה שגם את בוודאי תוכלי לשים לב. ובכל זאת, אם לא שמת לב, לא רציתי להיכנס איתה בהתנצחות נוספת בנידון הלעוס, ערב יום הכיפורים. ברצוני היה רק לידעה שיש צד שני למטבעותיה, ודבריה אינם המילה האחרונה בנידון, שאין לי, כמתדיין עמה, מה להשיב עליהם. גמר חתימה טובה, תכלה שנה וקללותיה - תחל שנה וברכותיה |
|
||||
|
||||
ומחוייבים כל ישראל שירצו את חבריהם, שאם לא ירצו אותם לא ימחול להם הקדוש ברוך הוא... וכל המעביר על מידותיו (=מוותר, לא מקפיד, לא עומד בתוקף על דעתו גם אם הוא משוכנע שהצדק אתו) מעבירין לו על כל פשעיו [ספר המנהגות לה"ר אשר ב"ר שאול מלוגיל] |
|
||||
|
||||
"יום כיפור הוא כלליות כל הימים, והוא מחיה כל הימים, והוא מכניע הלב לדַבּק כל הרצונות להשם יתברך לבד; ועל-ידי-זה נתבטל כל מיני מחלוקות בגשמיות ורוחניות ונעשה שלום, ועל-ידי-זה נמשך ששון ושמחה" (על-פי רבי נחמן מברסלב / אוצר היראה). |
|
||||
|
||||
מי רוצה לבטל את המחלוקות הרעיוניות איתך? |
|
||||
|
||||
בטח שמותר לך. מותר לכל אחד להחליט אם ברצונו להיות בן אדם או פוץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |